"Schimba intreg modelul in care vom utiliza calculatoarele. Trebuie sa ii testez toate aplicatiile si la fel si ecranul", a declarat pentru cotidianul american The Wall Street Journal un blogger din San Francisco care detine si doua terminale iPhone si un laptop MacBook Pro. Printre alte motive pentru care aproximativ 300.000 de americani si-au cumparat un iPad pe 3 aprilie se numara noutatea produsului, aplicatiile acestuia sau chiar faptul ca tablet PC-ul poate fi utilizat drept masuta de cafea.
Sute de fani Apple au asteptat sambata in fata magazinului Apple din New York de pe Fifth Avenue pentru a fi printre primii care cumpara noul produs al companiei conduse de Steve Jobs, deschiderea reprezentantei producatorului american de tehnologie avand loc la ora 9 dimineata. iPad are un pret de pornire de 499 dolari.

”Imi plac jocurile si muzica”, a declarat, pentru The Wall Street Journal, Roman Rose, un baietel de noua ani din Monaco, care a asteptat alaturi de familia lui pentru a isi cumpara un iPad din economiile proprii.

Insa alti locuitori din SUA au ales sa-si cumpere un iPad pentru aplicatiile sale, pentru ca nu aveau un laptop sau pur si simplu din impulsul de a face o achizitie, au declarat mai multi utilizatori pentru publicatia specializata in domeniul tehnologiei CNET News.

„Aplicatiile <<explodeaza>> pe iPad. Ecranul de iPod este prea mic pentru acestea”, a explicat un baiat care a venit impreuna cu familia la magazinul Apple din Carlsbad, California.

"Nu aveam un laptop", a declarat o doamna care utilizeaza doar computerele de tip desktop si care si-ar fi dorit ceva mai mobil pentru momentele in care nu era la birou.

Daca unii se gandesc la aplicatii, muzica, jocuri ori noutatea acestui produs aflat la granita dintre laptop si smartphone, in schimb, altii vad iPadul intr-un mod mai pragmatic, adica ca pe o masuta de cafea.

Sunt si altii care nu au avut un anumit motiv in minte atunci cand si-au cumparat cea mai noua jucarie Apple.

"M-am jucat cu el cateva minute si mi-am zis << Da, o sa iau unul dintre acestea>>”
, a spus Ditto, un barbat de varsta medie din orasul californian Yorba Linda, adaugand ca produsul i se pare "interesant" .

Oficialii Apple au anuntat ca sambata, in prima zi de comercializare a computerului tableta s-au vandut peste 300.000 de unitati. Cifrele includ precomenzile livrate catre consumatori, vanzarile din centrele de retail si livrarile prin distribuitori.

Pe de alta parte, cei care detin produse iPad au descarcat sambata mai mult de un milion de aplicatii si peste 250.000 de carti din magazinul de carti electronice Apple.

Piper Jaffray, senior analist la compania de cercetare Gene Munster preconizase ca Apple va vinde intre 200.000 si 300.000 de iPaduri in prima zi, dar si-a ridicat estimarile la 600.000-700.000 de unitati pentru primul week-end.

Profilul cumparatorului de iPad

Cumparatorul tabletei iPad de la Apple este o persoana cu venituri anuale de peste 100.000 dolari si care detine un alt produs al companiei, arata un studiu recent al companiei NPD.

Aproape 37% dintre participanti au citat ca principal motiv pentru cumpararea iPad faptul ca este marca Apple.

Printre tinerii cu varste intre 18 si 34 de ani un motiv esential este functia cu ecran tactil. Consumatorii cu varste intre 18 si 34 de ani au declarat ca dupa ce vor cumpara un iPad il vor folosi pentru a asculta muzica si a accesa Internetul.

Pentru unii este exclusa eventualitatea de a cheltui 500 de dolari sau mai mult pentru un nou terminal care nu are inca un avantaj clar fata de alte terminale asemanatoare.

Mai mult de 66% dintre consumatorii cu varste intre 18 si 34 de ani
au declarat ca nu sunt interesati sau deloc interesati de cumpararea unui iPad in viitor.

Dintre respondentii cu varste intre 18 si 34 de ani, mai mult de jumatate (57%) au declarat ca pretul este principalul motiv pentru care nu sunt pregatiti sa cumpere terminalul.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri