Desi in urma cu un an piata locala de IT a scazut dramatic, Dell Romania estimeaza ca in cazul in care economia va creste cu 1,5%, aceasta ar putea inregistra o crestere de doua cifre. "Sunt semne care ne fac sa fim optimisti, precum cresterea productiei industriale din primul trimestru, dar si masurile luate de guvernul roman", a declarat Mihai Guran (foto).

De asemenea, daca pe termen scurt (3-5 ani) piata va ajunge la o crestere de 7-8%, segmentul de harware, in special produsele de tip client, vor avea un ritm mai scazut de crestere (sub 10%) fata de produsele enterprise de tip servere si servicii, care ar putea avea si o crestere de pana la 15%.

Economia Romaniei a scazut in 2009 cu 7,1%, iar pentru acest an Guvernul si FMI au luat in calcul o crestere de 1,3% a produsului intern brut (PIB).

MIhai Guran mai spune ca piata romaneasca de IT este in continua maturizare, desi sunt voci in industrie care sustin ca aceasta a fost trasa inapoi cu aproape doi ani de criza economica. El a adaugat ca odata cu maturizarea pietei, consumatorii se vor indrepta catre sisteme de calcul mai complexe care vor necesita mai multa parte de software.

"Multi dintre clientii nostri au preferat sa amane investitiile din timpul crizei din lipsa de finantare si sa sara peste o etapa din evolutia IT a companiei. Nu am avut clienti care si-au marit bugetele IT, dar nici companii care sa faca pasi inapoi in ceea ce inseamna solutii enterprise", a afirmat Guran.

Printre efectele crizei din segmentul enterprise se remarca faptul ca majoritatea companiilor pun un accent mai mare pe utilizarea produsului ce il achizitioneaza si vor ca revenirea investitiei sa se faca pe o perioada mai mare de timp, adica ceea ce cauta companiile este sa fie mai eficiente pe o perioada mai lunga de timp, a declarat Serban Zirnovan, Enterprise Business Manager in cadrul Dell.

El mai spune ca segmentul intreprinderilor mici si mijlocii (IMM-uri)
a avut o revenire mai rapida decat segmentul de corporate, pusa pe seama vitezei de decizie, dar si nevoia de a deveni mai profitabil intr-un timp cat mai scurt.

Desi piata ca intreg a scazut foarte mult in 2009, proportia proiectelor din segmentul public a fost mai mare decat in anii anterior. Totusi, oficialii companiei sustin ca intr-o economie care nu se afla in criza, cel mai important segment ca numar de unitati dar si ca valoare este segmentul privat.

In trimestru al patrulea din 2009 piata locala de servere
a scazut cu 51%, de la 5.870, cat au fost livrate cu un an in urma, la 2.857. In ultimul trimestru din 2009, Dell a vandut 361 de servere, ceea ce inseamna o cota de piata de 12,6% la nivel de unitati. De asemenea, Dell a vandut 31.216 de notebook-uri si desktop-uri in trimestrul al patrulea din 2009.