“In primul trimestru a continuat scaderea, va fi o revenire in acest an, dar spre sfarsitul anului. Deocamdata ne asteptam ca piata sa ramana la nivelul din 2009. Consumatorii romani isi doresc de cativa ani tehnologii inovatoare. De exemplu, in acest an cu siguranta vor creste ramele foto digitale pentru ca sunt considerate o noutatate si de asemenea produsele premium, cum sunt televizoarele 3D”, a explicat Ciprian Hatneanu.

De exemplu, oficialii producatorului de electronice Panasonic, care va lansa rimele plasme 3D Full HD incepand din mai, se asteapta ca in acest an sa se vanda in jur de 3.000 de televizoare 3D, pretul acestora incepand de la 2000 de euro.

LG a lansat saptamana trecuta primele televizoare 3D, stocul fiind epuizat inca de vineri la o zi de la lansare potrivit contului de Twitter al LG Romania, iar Samsung comercializeaza de astazi televizoarele 3D in magazinele din Romania.

Hatneanu a adaugat ca anul trecut vanzarile de televizoare de tip LCD si plasme au fost ca numar de unitati la acelasi nivel cu cele cu tub catodic. In timp ce in volume proportia a fost aproximativ egala, LCD-urile si plasmele au insemnat circa 80% din valoarea pietei de televizoare estimata la circa 200 de milioane de euro anul trecut, adica in jur de 160 de milioane de euro.

Pe de alta parte, Andi Dumitrescu, directorul general al companiei de cercetare afirma romanii si-au pierdut optimismul in ceea ce priveste consumul, foarte multi facand reduceri importante atat in privinta electronicelor, dar si in ceea ce priveste hainele, incaltamintea sau iesitul la restaurant in oras.

“Romanii merg mai rar la cumparaturi, sunt mai atenti la ceea ce cumpara, dar pe de alta parte a crescut piata neagra si au crescut si importurile paralele. Chiar si in FMCG (n.red bunuri de larg consum) vedem reduceri ale consumului”, a adaugat Dumitrescu.

In luna ianuarie a acestui an indicatorul de incredere a consumatorilor romani a scazut la minus 47 de puncte fata de minus 17 puncte in octombrie 2008, la inceputul crizei. Minimul a fost atins in noiembrie anul trecut cand scaderea a fost la minus 50 de puncte.

Indicatorul reflecta consumul privat si este o medie a raspunsurilor la patru intrebari: evolutia financiara a gospodariilor, a situatiei generale a economiei, a somajului si a probabilitatii de a economisi in urmatoarele 12 luni