Piata de camioane noi ar putea creste anul acesta cu 5-10% fata de 2011, la peste 4.000 de unitati, potrivit estimarilor Mercedes-Benz Romania, companie care se asteapta la vanzari in urcare la circa 700 de unitati.
“Din datele statistice ale Politiei, anul trecut piata de camioane noi a fost de circa 3.800 de unitati. Daca lucrurile continua cel putin la fel ca si pana acum, sa nu apara factori care sa induca un regres mai mare in piata economica, deocamdata nu vedem un motiv anume, ar trebui ca piata totala sa depaseasca 4.000 de camioane”, a declarat pentru wall-street.ro Ovidiu Pintilie, director de marketing si vanzari Mercedes-Benz Romania – Divizia Trucks, la un eveniment organizat de Cartrans Romania, companie care a achizitionat 40 de camioane noi Mercedes.

Declinul pe piata de camioane s-a simtit din primavara 2008 inainte de criza. In Romania, cea mai mare crestere a pietei de camioane a fost inregistrata in 2007, cand piata a crescut cu 120%, pana la 12.200 unitati, de la 5.800 unitati in 2006.

Anul trecut, piata de camioane noi a crescut cu circa 60%, la 3.800 de unitati, de la 2.400 de unitati cu un an in urma. “2011 a fost un an de schimbare a trendului din perioada crizei, schimbare care a fost oarecum impusa si de situatia economica a operatorilor din transport si aici ma refer in special la faptul ca parcul de camioane existent la inceputul anului trecut, dupa 2-3 ani de achizitii reduse de camioane noi, era destul de invechit pentru a face fata cerintelor transportului in comunitatea europeana si din cauza asta multi transportatori au decis sa isi reiinoiasca flota“, a mai spus Pintilie.

Mercedes a livrat anul trecut in Romania 627 de camioane noi, de doua ori mai multe fata de 2010, iar estimarile pentru a
nul acesta sunt in urcare la 650-700 de unitati.

Pentru noul camion de mare tonaj Mercedes-Benz Actros, aflat la cea de-a patra generatie, compania se asteapta anul acesta la livrarea a 100 de unitati.

Cartrans Preda, companie specializata in transport intern si international de marfuri, a comandat anul trecut 40 de camioane noi Mercedes-Benz, in valoare de peste 3 milioane de euro. O parte din cele 30 de unitati Mercedes-Benz Actros MP3 si 10 unitati noua generatie Actros au fost livrate la sfarsitul anului trecut, iar o parte in februarie 2012.

“In 2008-2009, Cartrans si-a redus flota de 250 de camioane la nivelul optim, insa anul trecut am achizitionat 40 de camioane Mercedes noi, astfel ca flota a crescut la 145 de camioane, cel mai vechi fiind din anul 2008”, a precizat Decebal Popescu, director general Cartrans Romania.

Transportatorul are 70% clienti directi si 30% case de expeditie, cele mai multe tiruri opereaza in Danemarca, Olanda si Spania.

Pe langa cele 40 de camioane, contractul include si sistemul de management al flotelor, FleetBoard care ofera premisele optime pentru o eficienta sporita. Acest sistem, instalat pe toate cele 40 de autocamioane, contribuie la reducerea consumului de combustibil si a uzurii, reducand astfel intervalele de intretinere si eficientizand costurile.

In plus, sistemul FleetBoard al noului Actros dispune si de DispoPilot.Guide, un dispozitiv logistic FleetBoard ce ofera navigatie, difuzoare integrate pentru redarea vocala a informatiilor din sistemul de navigatie si suport inclus pentru autovehicul. Dispozitivul are un eran color fix de 7 inchi (17,78cm) si este omologat pentru industria auto.

La inceputul lunii octombrie 2011 constructorul german Mercedes-Benz a scos pe linia de asamblare a fabricii din Worth primul exemplar al noului camion de mare tonaj Actros pentru care a cheltuit peste 2 miliarde de euro.

Mercedes-Benz Trucks este prezent in 19 orase din Romania: Timisoara, Arad, Cluj-Napoca, Bistrita, Baia Mare, Oradea, Brasov, Sebes, Targu Mures, Sibiu, Deva, Ploiesti, Valcea, Constanta, Bucuresti, Craiova, Bacau, Iasi, Suceava.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri