Investitia medie intr-un astfel de magazin, cunoscut pe piata sub brand-ul 4free, este de 50.000 euro, ceea ce inseamna ca profitul pe care il va obtine compania lansata in Romania odata cu operatiunile Cosmote in 2010 va fi reinvestit in dezvoltare.

Anul trecut, Cosmos Mobile a inregistrat un profit de 500.000 euro, iar in 2010, Michalis Kontos (foto), general manager al companiei, mizeaza pe obtinerea unui rezultat asemanator.

„In 2009 am avut un EBITDA de 618.000 euro si afaceri de 11 milioane euro, la fel ca in 2008. In 2010, planuim sa crestem cifra de afaceri, cu pana la 10-15%, iar profitul pe care il vom obtine va fi reinvestit”, a spus Kontos, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Daca nu ar fi fost criza, veniturile Cosmos Mobile ar fi putut creste, dupa cum spune managerul companiei. „Insa am intrat in recesiune si nu vreau sa ma gandesc la ce ar fi putut sa se intample daca situatia era alta. In opinia mea, criza nu s-a sfarsit, iar acest lucru nu va avea loc nici macar in 2011. Sectorul telecom, FMCG-ul sunt doar cateva segmente de piata care vor avea in continuare de suferit de pe urma acestui fenomen economic”, sustine el.

Retailer-ul de telecomunicatii vrea sa deschida circa 10 magazine de tip concept store pana la finalul anului, insa totul depinde de dezvoltatorii de mall-uri si centre comerciale, de ce anume se va deschide pana la sfarsitul lui 2010, de chirii etc.

Cosmos Mobile prefera extinderea prin mall-uri deoarece aceste centre beneficiaza de o rata mare de expunere la public, de trafic mare de persoane. Pana in momentul de fata, compania are 3 magazine proprii in Capitala, dintre care 2 sunt de tip concept store, cel mai recent fiind cel din Sun Plaza.

Cosmos Mobile distribuie telefoane si gadget-uri, dar si produse prepaid pentru Cosmote, Orange si Vodafone, printr-o retea de distributie care include 7.500 de centre de vanzare pentru produsele prepaid (POS), dintre care 6.000 sunt vizitate lunar de reprezentantii companiei. Datorita parteneriatului cu cel de-al treilea jucator de telefonie mobila de pe piata locala, Cosmote, retailer-ul are in oferta sa si produse post-paid de la acest operator.

Pentru produsele prepaid Cosmote, Cosmos Mobile detine 20% cota de piata, iar pentru acest an, compania de retail isi propune cresterea cotei la 24%. Pentru a atinge aceste performante, compania are in vedere o oferta de produse de telecom personalizate si variate, oferite prin intermediul unei retele extinse de retail si produselor speciale distribuite in cadrul magazinelor de retail GSM.

Din totalul afacerilor companiei, produsele Cosmote reprezinta circa 70%, restul veniturilor provenind din vanzarile serviciilor Orange si Vodafone. In anul trecut, cartelele prepaid Cosmote s-au vandut cel mai bine in cadrul companiei Cosmos Mobile, iar pe segmentul de accesorii, husele.

Desi imaginea brandului 4free nu a beneficiat de o expunere larga pe piata, alegand sa se promoveze prin cataloage de prezentare si in print, din 2010, se planuieste cresterea vizibilitatii pentru atragerea unui numar cat mai mare de consumatori, nu doar in Bucuresti, ci si in restul tarii.

Compania are o retea care include peste 30 de dealeri. Din cele 50 de magazine sub brandul 4 free, deschise in cele mai importante orase din Romania, Cosmos Mobile opereaza doar 5. De asemenea, divizia de distributie a produselor prepaid livreaza, prin reteaua de dealeri si prin reteaua celor mai importanti distribuitori din Romania, catre un numar de 7.500 de centre de vanzare pentru produsele prepaid, dintre care 6.000 sunt vizitate in mod regulat, in fiecare luna, de catre reprezentantii companiei.

In plus, din 2010, Cosmos Mobile are in plan largirea portofoliului de produse, prin introducerea mai multor gadget-uri (care sa nu fie neaparat telefoane mobile) in oferta companiei.

“Romania are potentialul de care are nevoie o companie ca a noastra pentru a se dezvolta. Daca pana acum trendul pe piata in care operam a fost de crestere pe segmentul de voce, in prezent, preferintele consumatorilor se indreapta catre serviciile de net mobil, lucru care incurajeaza companiile producatoare de telefoane sa lanseze terminale mobile tot mai diverse si avansate din punct de vedere tehnologic, care sa permita accesul utilizatorilor la diferite aplicatii si servicii”, explica Kontos.

Cosmos Mobile dispune de o echipa formata din 55 de angajati. Deschiderea unui nou magazin presupune angajarea unui numar de 5 persoane.

Profil IT - Michalis Kontos, Cosmos Mobile: Telefonul mobil trebuie sa imi ofere acces la Internet

Profil IT - Michalis Kontos, Cosmos Mobile: Telefonul mobil trebuie...