Solutiile de business intelligence analizeaza o afacere si extrage datele astfel incat managerii sa poate decida mai repede ce masuri trebuie luate intr-o anumita situatie.

“In 2009, in general clientii nostri mari au investit sume incepand de la 15.000 de euro, pana in 200.000 de euro, dar aceste cifre depind de marimea companiei si de solutie. In functie de strategia companiei, bugetul poate sa varieze destul de puternic. Pe de alta parte, companiile mai mici investesc pana in 50.000 de euro”, a explicat Cristian Apa.

In general, clientii mari ai IBM pe acest segment sunt firmele din domeniile financiar-bancar, telecomunicatii, energie si sectorul public, iar clientii medii sunt in special producatori si distribuitori. Cei care investesc in astfel de solutii sunt companii care provin din piete foarte competitive.

Anul trecut, piata locala de business inteligence era estimata la circa 11,6 milioane de euro, in crestere cu 8,6% fata de 2008, potrivit unui studiu al companiei de cercetare Pierre Audoin Consultants (PAC).

In acest an piata solutiilor business inteligence va creste cu circa 15% fata de 2009, dupa cum a declarat, pentru Wall-Street, Eugen Schwab-Chesaru, director general si partener al PAC.

“In primul trimestru al acestui an piata a mai scazut fata de 2009 pentru ca, in general, in prima parte a anului nu se fac investitii, ci spre jumatatea si finalul anului. O posibila crestere a pietei in acest an fata de 2010 depinde de politica guvernului pentru ca deocamdata managerii nu se grabesc sa faca investitii de niciun fel, ci asteapta un semnal de la piata pentru a-si adapta bugetele. In schimb, anul trecut piata a fost destul de dinamica, multe companii si-au aratat interesul in special pentru reducerea costurilor si pentru optimizarea proceselor deja existente. Dar nu a fost o crestere fantastica fata de 2008”, a mai spus oficialul IBM Romania.