Piata din Romania a scazut in 2009 foarte mult comparativ cu alte piete europene – 45% in Romania fata de 8% in Cehia sau 12% in Polonia, declinul continuand si in 2010. Daca luam in calcul cheltuiala medie pe cap de locuitor de doar 50 euro/an (comparativ cu 2-300 euro in Europa Centrala) si rata de inlocuire extrem de mare a produselor electronice, electrocasnice si IT, de 19,5 ani in Romania fata de 6 ani in alte tari, este evident ca nivelul actual este unul conjunctural si ca piata va cunoaste o crestere sustinuta pe termen mediu si lung, astfel incat sa revina la parametri normali de functionare”, a spus Olteanu.

Conform estimarilor Flanco, piata de electroretail locala va atinge in doi ani valoarea inregistrata in 2006, de 1,3 miliarde euro.

Pentru perioada urmatoare, compania isi propune continuarea procesului de optimizare a retelei de magazine, avand in plan deschiderea altor 10, in spatii cu chirii si trafic optim.

De asemenea, pana in iunie 2010, compania isi propune ca peste 90% dintre magazine sa devina profitabile, cu o continuare a cresterii cifrei de afaceri de pana la 22%.

In prezent, compania are 70 de magazine, opereaza o suprafata totala de 41.000 mp si are 499 angajati, aproape de trei ori mai putin decat in luna ianuarie a anului trecut, cand lucrau 1.394 persoane in cadrul Flanco.