Pe 16 aprilie 2010, Romtelecom si Astra Asigurari au demarat un proiect prin care Romtelecom a transmis unora dintre clientii sai persoane fizice o polita gratuita de asigurare a locuintei de la Astra Asigurari, incheiata pentru o perioada de 3 luni. Modul in care am comunicat acest beneficiu nu a fost suficient de clar, ceea ce a generat neintelegeri si reactii negative din partea unora dintre clienti.

Proiectul initial:
Romtelecom a dorit sa ofere clientilor sai un beneficiu gratuit in plus fata de serviciile oferite de companie, contractand aceste polite gratuite pentru clienti pentru trei luni. Mai exact, clientul beneficia, in cazul in care de-a lungul celor trei luni locuinta sa ar fi fost afectata de un incendiu, cutremur, inundatie etc, de o compensatie de pana la 20.000 euro, fara a plati nimic in schimb.

Exista deja patru oameni (unul in Bucuresti, unul in judetul Hunedoara si doi in judetul Vrancea) care urmeaza sa fie despagubiti, pe baza acestor polite, ca urmare a unor incendii care le-au afectat casele.

Romtelecom a obtinut de la aceeasi companie de asigurari un beneficiu suplimentar si optional pentru clienti, si anume: in cazul in care acestia erau interesati, puteau alege sa extinda polita dupa cele trei luni gratuite, la un pret de 10 euro/an, cu 50% mai mic decat pretul de lista pentru polita Astra. Polita acoperea patru riscuri in plus fata de cele mentionate in legea care va introduce asigurarile obligatorii de locuinta.

In cazul in care clientii nu erau interesati sa beneficieze de polita gratuita pentru trei luni sau nu doreau ca datele lor sa fie transmise catre Astra Asigurari pentru a fi contactati in continuare, aveau posibilitatea sa informeze Romtelecom fie apeland 1930 (gratuit in reteaua companiei) sau vizitand unul dintre magazinele operatorului.

Datele trimise catre Astra se refereau la nume, adresa si numar de telefon, date deja disponibile in orice carte telefonica.

Daca un client dorea sa beneficieze de oferta de a extinde polita dupa cele trei luni gratuite, putea alege acest lucru exprimandu-si acordul cand era contactat telefonic in acest sens de catre un reprezentant al Astra Asigurari sau apeland numarul cu suprataxa 0903904905 (10 euro pe apel).

Cateva zeci de mii de clienti si-au exprimat deja acordul de a beneficia de o alta polita, anuala, de asigurare a locuintei, la pretul de 10 euro.


In cazul in care clientii ignorau polita initiala pe care au primit-o si nu erau interesati sa aiba nicio conversatie despre acest subiect, aceasta urma sa expire automat, la sfarsitul celor trei luni de gratuitate. Politele nu erau extinse sau facturate automat pentru clienti.

Pozitia Romtelecom fata de reactia autoritatilor:
In data de 29 aprilie 2010, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a solicitat denuntarea politelor gratuite de catre Astra Asigurari. Decizia a fost luata de CSA fara sa ceara un punct de vedere si informatii relevante de la partile implicate.

In data de 5 mai 2010, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a decis ca Romtelecom nu a respectat intrutotul prevederile legale privind transferul datelor personale.

Romtelecom a atacat hotararea in instanta, dar pana la pronuntarea instantei Romtelecom a hotarat sa suspende transmiterea datelor altor clienti catre Astra Asigurari.

In data de 14 mai 2010, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a transmis o scrisoare catre Romtelecom si Astra Asigurari, prin care solicita sa clarifice clientilor comunicarea despre politele de asigurare.

Operatorul a trimis o scrisoare de clarificare celor 791.166 clienti care au primit polita de asigurare gratuita.

Dintre acesti clienti, 0,06% (474 de clienti) au facut plangeri catre Romtelecom, cateva zeci de mii de clienti au ales sa contracteze o alta polita de asigurare pentru un an si exista deja patru oameni (unul in Bucuresti, unul in judetul Hunedoara si doi in judetul Vrancea) care urmeaza sa fie despagubiti pe baza politelor gratuite, ca urmare a unor incendii care le-au afectat casele.

Astra Asigurari intentioneaza sa mentina validitatea politei gratuite de asigurare de care clientii beneficiaza pentru perioada de trei luni.

Polita de asigurare a locuintei este al doilea beneficiu de acest gen pe care Romtelecom il acorda in parteneriat cu Astra Asigurari. In noiembrie 2009, compania a lansat pentru clientii sai optiunea de asigurare in caz de somaj, oferita gratuit oricarui nou client la activarea unui serviciu Romtelecom. Polita consta in subventionarea abonamentelor pentru serviciile operatorului pentru 6 luni, in cazul in care beneficiarul e afectat de somaj.

Astra Asigurari este lider de piata pe segmentul asigurarilor de locuinta pe segmentul de retail, cu 1.183.275 de clienti care au ales in 2009 ca Astra sa le asigure locuinta si/sau bunurile.