La scurt timp dupa lansarea internationala a computerului tableta dezvoltat de Apple, studiul condus de CommSec, divizia australiana a bancii Commonwealth Bank, arata ca pretul unui iPad este in medie cu 25% mai scump decat in Statele Unite.

Analistii cred ca Apple doar a stabilit un pret mai mare pentru pietele europene sau compania americana vrea sa alinieze preturile globale in cazul in care lira sterlina si euro vor continua sa se deprecieze.

Pentru cea mai ieftina versiune cu WiFI, pretul variaza de la 499 dolari in Statele Unite la 620 dolari in Marea Britanie, iar multe tari precum Canada au pretul mediu de 520 dolari.

Craig James, economistul-sef CommSec, crede ca diferentele de pret sunt determinate de taxele locale si de costurile de transport.

Totusi, preturile iPad-ului nu au diminuat entuziasmul pentru terminal, la evenimentele de lansare formandu-se cozi asemanatoare cu cele de la lansarea din Statele Unite.

Lansarea internationala a iPad a avut loc in noua tari – Australia, Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, Spania, Elvetia si Marea Britanie, la aproape doua luni dupa cea din Statele Unite. Datorita cererii foarte mari din Statele Unite, Apple a fost nevoita sa amane lansarea internationala cu o luna.

Analistii estimeaza ca Apple va vinde aproximativ 1,7 milioane de iPad-uri in perioada aprilie-iunie si cinci milioane de unitati pentru intreg anul.”Provocarea este daca vor putea sa produca pentru a raspunde cererii care exista”, a declarat Gene Munster, analist Piper Jaffray.

La fel cum s-a intamplat si la iPhone, pietele internationale ar putea reprezenta o cota importanta a vanzarilor de iPad. Munster a declarat ca Statele Unite au contribuit cu doar o treime in vanzarile totale de iPhone, restul provenind din afara tarii.