Un studiu de piata privind insolventa, realizat de Flanco, a aratat ca 80% dintre cei intervievati au auzit despre insolventa iar, dintre acestia, numai 25% (sau 20% din total celor intervievati) cunosc o firma aflata in proces de insolventa.

Mergand mai departe, studiul a relevat ca din cei 25% care cunosc o firma aflata in insolventa, 50% (sau 10% din total intervievati) nu ar cumpara de la ea. Potrivit Flanco, unul dintre motivele care i-ar determina pe cei 50% dintre cei care cunosc o firma aflata in insolventa sa cumpere de la ea este acela ca se asteapta ca respectiva companie sa aiba oferte foarte bune.

“Punand cap la cap toate datele din studiu am ajuns la concluzia ca insolventa afecteaza cu maxim 5% cifra de afaceri a companiei. Declansarea procesului de insolventa in decembrie 2009 a compromis vanzarile numai pe termen scurt si, dupa cum am anuntat deja, in martie 2010 am reusit sa recuperam cota de piata pana la nivelul lui ianuarie 2009”, declara Adrian Olteanu, CEO Flanco.

Retailerul Flanco, care detine 70 de magazine, dintre care 8 in Bucuresti, estimeaza iesirea din insolventa in septembrie 2010.

“Insolventa reprezinta o provocare in primul rand pentru creditorii companiei, cat si pentru angajatii care au ramas in urma restructurarilor, impactul direct in randul clientilor fiind unul extrem de limitat. Atentia noastra este orientata acum cu precadere in implementarea unei noi identitati si in oferirea catre clienti a unui argument de vanzare nou. Serviciile suplimentare deja lansate au avut un impact pozitiv in randul clientilor”, a explicat Olteanu.

Studiul de piata privind insolventa a fost realizat la nivel national, in luna mai, de catre compania de cercetare a pietei Mednet, pe un esantion reprezentativ de 2.300 de persoane.