VirtualDesk.ro ofera IMM-urilor acces mai facil la o serie de produse Microsoft de comunicare si colaborare pe care, multe dintre ele nu le-au putut utiliza pana acum, din cauza efortului financiar prea mare pe care il presupunea achizitia de software si servicii cu licenta.

"Intr-o recesiune, avantajul de a avea acces la software si servicii Microsoft in sistem <in the cloud> este evident: costuri mici, pentru ca platesti doar ce utilizezi si poti apela instant la orice aplicatie, fara a fi nevoie de instalari in retea si de crearea unui departament IT numeros. Aplicatiile si serviciile sunt gazduite <in nor>, pe serverele Microsoft, ceea ce aduce de asemenea economii importante prin eliminarea costurilor cu administrarea serverelor, efectuarea de actualizari de software, instalarea de patch-uri si asa mai departe", explica Serban Prejoianu, director executiv la Gecad Net.

Odata cu cresterea companiei, apar si problemele inerente ale unei infrastructuri informatice extinse. Cand efectivul de computere creste, se pune problema angajarii unui om sau chiar a mai multora care sa asigure buna functionare a infrastructurii, precum si a unor servicii precum emailul, stocarea informatiilor, securitatea datelor.

Prin serviciul Virtual Desk, companiile au acces la Microsoft Online Services (Microsoft Business Productivity Suite), firmele putand crea conturi pentru angajatii lor astfel incat acestia sa beneficieze rapid de email, spatiu de stocare, posibilitatea accesarii fisierelor de pe orice terminal – nu numai de pe cel din companie, dar si de o protectie puternica in privinta datelor stocate.

"Toate aceste servicii pot fi mutate <in nor>. Practic, firmele mici si chiar unele companii de dimensiuni medii nu mai au nevoie de un om specializat care sa cumpere software, sa il instaleze si apoi sa asigure mentenanta. De asemenea, stocarea datelor nu mai e o problema care sa aiba solutii doar in interiorul retelei locale", spune Florina Lucanu, online services manager, in cadrul Gecad Net.

Orice companie poate aplica online pe site-ul Virtualdesk.ro pentru testarea gratuita a serviciului, pe o perioada de 30 de zile.

Ulterior celor 30 de zile de testare gratuita, costurile sunt urmatoarele:

- Exchange Online: 4,26 euro/ user/ luna
- Office SharePoint Online: 4,47 euro/ user/ luna
- Office Communications Online: 1,7 euro/ user/ luna
- Office Live Meeting Online: 3,84 euro/ user/ luna

Intreaga suita Business Productivity Online Suite, care cuprinde toate serviciile de mai sus, costa 8,52 euro/user/luna. Preturile nu includ TVA.