“Factorii economici si sociali au un impact foarte mare asupra pietei de IT. Orice modificare de curs sau crestere de TVA duce la scadere sau crestere a consumului. De exemplu, in ultimele 4-5 zile din iunie au fost cresteri puternice de chiar pana la 40% si care au compensat linistea din primele doua saptamani din iulie”, explica Daniel Jarul.
Managerul estimeaza ca vanzarile de camere foto au scazut in primul semestru al acestui an cu in jur de 6-7% fata de cele aproximativ 100.000 de unitati din prima jumatate din 2009.
Pe de alta parte, valoarea pietei de camere foto s-a diminuat cu in jur de 10% fata de ianuarie-iunie 2009, cand aceasta a fost in jur de 16 milioane de euro.
Conducerea companiei are ca tinta ca pana la finalul anului sa pastreze cota de piata de 10% obtinuta din primul semestru, insa Jarul isi doreste sa creasca chiar la 15%.
Managerul estimeaza ca la sfarsitul lui 2010 piata de camere foto va fi mai mica cu 5-6% in volum si in scadere cu 10% in valoare fata de 2009, adica asemanator evolutiei din primul semestru.
In 2009 piata locala de camere foto a fost in jurul a 34 de milioane de euro, in scadere cu 45% fata de 2008, potrivit companiei de cercetare GFK Romania.
Camerele foto inseamna in jur de 80% din afacerile filialei locale a Olympus, restul insemnand vanzarile de reportofoane, accesorii si binocluri.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: