Excluzand elementele care afecteaza comparabilitatea, profitul net al grupului a crescut in perioada analizata de peste trei ori, la 2,154 miliarde de coroane suedeze (226,4 milioane euro). Profitul operational a avansat cu 163%, la 2,803 miliarde de coroane (294,6 milioane euro). Totodata, vanzarile au urcat cu 3,5% in primul semestru, comparativ cu primele sase luni ale anului trecut, daca diferenta este calculata la cursuri de schimb valutar comparabile.
Diferentele de schimb valutar au avut un impact de aproximativ 560 de milioane de coroane suedeze (58,8 milioane euro) asupra profitului operational din primul semestru, noteaza raportul. In plus, profitul a fost afectat, in al doilea trimestru, de preturile mai mari ale materiilor prime si de cresterea cheltuielilor pentru marketing.
Electrolux mentioneaza ca in intervalul aprilie-iunie piata din SUA a continuat sa-si revina, iar piata europeana s-a stabilizat in general, cu o evolutie mai slaba in Europa de Sud spre finele trimestrului. In Europa de Est, cererea a crescut usor.
"Vom continua sa lansam noi produse pe piata europeana, iar pentru a asigura succesul acestor lansari vom majora cheltuielile de marketing pentru a doua jumatate a acestui an", a declarat directorul executiv al Electrolux, Hans Straberg.
In al doilea trimestru, profitul net al grupului a crescut cu 56%, la 1,028 miliarde de coroane suedeze (108 milioane euro), in timp ce vanzarile au coborat cu 1%, la 27,311 miliarde de coroane (2,871 miliarde euro).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: