Pe de alta parte, promotiile si vanzarile foarte mari din ultimele zile ale lunii iunie au facut ca unii retaileri sa inregistreze luna trecuta valori ale vanzarilor aproximativ egale cu cele din urma cu doua luni sau chiar cresteri.

“In iulie am avut o crestere de 5% a vanzarilor fata de iunie (sume fara TVA). La nivel de categorii produse, IT-ul a crescut cu 21%, electrocasnicele mici cu 13%, electrocasnicele mari cu 5%, electronicele cu 4%, iar singura scadere am inregistrat-o la aparatele de aer conditionat, unde diminuarea a fost de 52%, acest lucru datorandu-se mai curand conditiilor meteorologice, impactul modificarii cotei de TVA avand un impact marginal”, a explicat Adrian Olteanu, directorul general al Flanco International, al treilea retailer electroIT pe piata locala, cu vanzari de 70 de milioane de euro anul trecut.

In iulie, Flanco a lansat o campanie de marketing prin care pana la 31 august clientii pot primi inapoi 24% din valoarea primului produs, in cazul in care pana la finalul acestei luni mai cumpara un produs a carui valoare este egala sau mai mare decat ce a primului aparat achizitionat.

Aceasta campanie a fost unul dintre principalii factori care au dus la cresterea vanzarilor in iulie fata de iunie in cazul Flanco, a mai spus Olteanu.

“Din punct de vedere al numarului de clienti,
in iulie am avut o crestere de 9% comparativ cu luna anterioara, dar valoarea medie a facturii (fara TVA) a scazut cu 4.5%. Daca adaugam si TVA-ul la aceste sume, valoarea medie a unei facturi a ramas la acelasi nivel. Bucurestiul a fost singura zona cu scadere(de 12%), desi numarul de clienti nu s-a diminuat (a scazut insa valaorea medie pe factura), celelalte regiuni ale tarii inregistrand cresteri pentru toti indicatorii (vanzare, numar clienti, valoare medie factura). Din punct de vedere valoric, am inregistrat scaderi de 20% pentru facturile cu valoare peste 3.000 de lei", a explicat seful Flanco International.

Pe de alta parte, competitorii de la Domo Retail s-au confruntat cu o scadere de 20% a vanzarilor in iulie fata de iunie, insa acestea au fost mai mari cu 17% fata de aceeasi luna a anului trecut, a declarat Serban Stanoiu, chief product manager al celui de-al doilea retailer electroIT, cu afaceri de 170 de milioane de euro in 2009.

“Cele mai mari scaderi au fost la LCD-urile cu diagonala mare, aici locul fiind luat de LED-uri. De asemenea au scazut destul de mult vanzarile la DVD recordere si la echipamentele home theater. Pe de alta parte, vanzarile la LED-uri sunt in continua crestere, aceasta gama fiind din ce in ce mai numeroasa. Totodata DVD playerele Blu-ray au inregistrat o crestere spectaculoasa datorita scaderii masive a preturilor”, a explicat Stanoiu.

Citeste si:

Dragos Popescu, directorul general al RHS Company, unul dintre principalii distribuitori de IT pe piata locala, afirma ca in iulie vanzarile au fost mai mici cu 30% fata de iunie, insa cererea foarte mare din ultimele trei zile din luna iunie aproape a compensat aceasta micsorare.

In ceea ce priveste vanzarile online, o parte dintre retaileri au inregistrat scaderi in jurul a 10-15%.

“In iulie vanzarile au scazut cu circa 15% fata de luna iunie, o evolutie normala, daca tinem cont de impactul sezonier tipic (inceputul perioadei vacantelor de vara) si evident de marirea TVA, care a generat vanzari ceva mai mari la sfarsitul lunii iunie, deci a "transportat" practic vanzari din iulie in iunie, deoarece unii consumatori au preferat sa cumpere cu cateva saptamani inainte, dar cu un TVA mai mic”, explica presedintele Fit Distribution, al doilea jucator pe piata de retail online, grup care totodata detine site-urile de electronice PCfun, PC Garage, ElectroFun si shopIT.ro.

Pe de alta parte, vanzarile pe internet de electronice si IT au fost mai mari luna trecuta cu 10% fata de aceeasi perioada din 2009 deoarece tot mai multi consumatori prefera sa faca cumparatoril online, mai spune Ghenea.

In timp ce in magazinele online din grupul FiT Distribution nu au existat categorii de produse care sa inregistreze vanzari in scadere mai mari decat media de 15% fata de iunie, electronicele care au fost printre preferatele clientilor au fost aparatele de vacanta precum camerele foto si video, sistemele de navigatie sau MP3 playerele.

In cazul Novashop, magazin online specializat pe vanzarile de laptopuri si minilaptopuri, vanzarile de laptopuri a fost asemanatoare cu cele din iulie 2009, insa mai mici cu circa 10-15% fata de iunie anul anul acesta.

“Nu au fost inregistrate variatii majore de cifre pe branduri intre lunile iunie si iulie 2010
pe nici un palier de pret. O mare parte din laptopurile comercializate de noi se situeaza in zona preturilor accesibile (pana la 2.500 de lei), insa avem si un procent considerabil de vanzari de produse cu preturi de peste 5-6.000 de lei. Brandurile care au inregistrat cele mai bune vanzari in lunile iunie si iulie au fost HP si Acer", a declarat Catalin Cristina, directorul general al Novashop.

Magazinul online Novashop: In 2009 singura scadere vizibila a fost la nivelul preturilor

Magazinul online Novashop: In 2009 singura scadere vizibila a fost...