“Pe aceasta categorie batalia este foarte mare si evident ca pe segmentul de internet pe categoria respectiva lupta este si mai mare. Toata lumea isi doreste acesti tineri care vor deveni maturii de maine. Pentru ei facem deja lucruri targetate si probabil vom face mai mult pe masura ce le vom intelege dorintele. Poate fi vorba de flexibilitate sau de cu totul alte lucruri: evenimente ori prezenta noastra in mediul de socializare online. Acesti oameni nu se uita neaparat la pret, dar este foarte important sa faci lucrurile in felul in care ei traiesc”, spune Dragos Militaru referindu-se la aceasta categorie de tineri cu apelativul “influencers”.

Managerul, care conduce circa 300 de oameni la UPC si care pana in februarie cand a venit la operator a lucrat aproximativ 15 ani in cadrul Coca-Cola HBC si The Coca-Cola Company, isi doreste sa repozitioneze operatorul si sa atraga tot mai multi clienti datorita brandului si mai putin ca urmare a preturilor oferite.

“Am venit intr-o industrie relativ diferita de cea din care faceam parte, presiunea competitiei este mult mai mare si este una care distruge valoarea. Am venit de la un brand extrem de puternic, dintr-o piata in care brandul face diferenta intr-o lume foarte dura si pragmatica, in care aproape 60% din decizia de cumparare este dirijata de pret”, explica oficialul.

Principala provocare pe care o are noul manager este cresterea bazei de clienti in contextul in care principalii competitori micoreaza tarifele, fac achizitii de operatori mai mici si totodata lanseaza servicii in zone in compania detinuta de americanii de la Liberty Global si-a facut printre primii prezenta.

De exemplu, serviciul de televiziune de inalta definitie lansat in toamna anului trecut de UPC si care in iulie avea peste 13.000 de abonati are din vara concurenta din partea RCS&RDS si Romtelecom, iar pe zona de televiziune digitala prin cablu, segment esential pentru cresterea operatorului, de curand si-a facut intrarea si NextGen, o companie lansata in 2008 de Romtelecom.

UPC va trece printr-o repozitionare de brand, iar din vara compania cu care lucreaza operatorul pe zona de creatie este McCann Erickson, o agentie de publicitate care are mare experienta in telecom avand in vedere ca lucreaza de 13 ani cu Vodafone (intre 1997 si 2005-Connex Romania), al doilea operator de telefonie mobila pe piata locala.

Citeste si:

Toate aceste eforturi au ca scop atragerea de noi clienti, intrucat conducerea companiei isi doreste ca in trei-cinci ani sa fie furnizorul preferat de consumatori pe segmentul de internet si telefonie in zona de acoperire a UPC, adica in aproximativ 200 de orase mari si medii din tara, in care potrivit afirmatiilor oficialilor operatorului, compania ar fi lider pe televiziune.

Chiar daca isi doreste sa faca din UPC un brand emotional, Militaru recunoaste ca cel putin cat timp Romania nu va avea crestere economica, preturile vor fi cele care vor face legea pe piata de telecomunicatii.

“Suntem in faza finala de consolidari, probabil va mai dura un an sau doi aceasta faza in care ceilalti competitori continua sa faca achizitii de retele mici. Urmeaza probabil niste consolidari mai masive, dar cred ca intr-un an sau doi aceasta etapa se va termina si dupa aceea focusul va fi pentru diferentierea prin calitatea serviciilor, iar atunci preturile vor fi undeva in plan secundar”, mai spune Militaru.

Cu toate ca a devenit cunoscut la Coca-Cola pentru lansarea unor produse precum Cappy, Burn sau Nestea, dar mai ales pentru integrarea companiei de ape minerale Dorna, managerul in varsta de 41 de ani, absolvent al Facultatii de Electronica si Telecomunicatii din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti, nu si-a inceput cariera in FMCG, ci ca antenist la Radio-Progres, in 1987. In anii 90, managerul realiza si instala antene de receptie terestra si de satelit, Militaru numindu-se de altfel un "pionier" al alternativei la cablu.

Aparitia primilor operatori mari de telecom l-au facut sa iasa din acest business, insa dupa ani de zile in care a avut un “rol strategic” la un gigant mondial, si-a dorit sa faca o schimbare.

“Aici se iau decizii numeroase in fiecare zi, de fapt stam in fiecare zi cu manecile suflecate si facem lucruri. Este foarte antrepronorial, este unul dintre lucurile pe care le-am cautat cand am plecat de la Coca Cola”, afirma Militaru, adaugand ca in schimb si-a dori sa aduca de la Coca Cola talentul de a construi branduri.