"Fiind vorba de o companie de consultanta, cea mai importanta parte a capitalului a fost alocata catre formarea unei echipe de profesionisti, si mai putin catre active fixe. Cea mai mare parte a investitiei, circa 10.000 euro, a reprezentat-o insa dezvoltarea portalului www.biz-suport.ro, prin care punem la dispozitie instrumente utile pentru antreprenori si investitori, cat si o platforma cu anunturi dedicate exclusiv segmentului de afaceri", explica Adriana Suba, managing director al BizSuport, companie formata dintr-o echipa de specialisti cu experienta de 5 – 6 ani in managementul de consultanta si asistenta M&A (fuziuni si achizitii).

Desi a lansat BizSuport intr-un context economic dificil, pe o piata caracterizata de o competitie crescuta, Adriana Suba este de parere ca recesiunea a reprezentat un moment de oportunitate.

"Tot mai multe companii mici si mijlocii resimt nevoia de consultanta specializata in afaceri. Companiile locale de pe piata de profil sunt in general concentrate exclusiv pe marii jucatori de pe piata, in timp ce segmentul afacerilor mici si mijlocii este practic neacoperit, la acest moment", explica ea.

In plus, dupa cum arata managing partner-ul companiei, in general, lansarea unei afaceri intr-o perioada de recesiune aduce si oportunitati majore. Costurile mai scazute pentru demarare si functionare, puterea de negociere mai ridicata in fata furnizorilor, accesibilitatea resurselor sau posibilitatea identificarii de noi nise si avantaje competitive pe fondul schimbarilor din piata si redefinirii mediului competitive sunt cateva dintre “avantajele” crizei.

Business-urile mici, lansate in actualul context economic, beneficiaza si ele de o oportunitate majora, care este data de flexbilitatea si adaptabilitatea la mediul extern; companiile mari raspund mult mai greu la schimbarile aduse de criza, considera Suba.

Serviciile oferite de compania nou lansata includ testarea fezabilitatii ideii de afaceri, pregatirea planului de afaceri si a proiectiilor financiare, conceperea unui model de afaceri si identificarea de avantaje competitive sustenabile.

Pentru antreprenorii care au dezvoltat deja un business si iau in considerare vanzarea acestuia, BizSuport preia partial sau integral activitatile din cadrul procesului de exit.

Citeste si:

"Principalele motive pentru care foarte multe dintre tranzactiile mici esueaza sunt legate de lipsa unui marketing adecvat in ceea ce priveste atragerea potentialilor investitori, precum si lipsa de experienta in evaluarea afacerii si coordonarea discutiilor de negociere", spune reprezentanta companiei.

Complementar, BizSuport vine si in intampinarea investitorilor care sunt interesati de finantarea unui start-up sau achizitia unei afaceri deja dezvoltate cu servicii de project screening, evaluare preliminara sau coordonarea procesului de investitie.

“Incercam sa ne adresam unui numar cat mai ridicat de potentiali investitori, indiferent de experienta si marimea fondurilor disponibile, si sa argumentam ideea de plasare a capitalului disponibil intr-o afacere”, a adaugat managing director-ul BizSuport, care ofera si o platforma online care include tutoriale, analize si alte resurse utile, un serviciu de anunturi gratuite si o colectie de link-uri catre rapoarte recente privind evolutia celor mai importante sectoare din economie.

Desi abia s-a lansat pe piata, compania este implicata in cateva proiecte de consultanta strategica si estimeaza ca in aproximativ un an va ajunge pe break-even.

Primul an de activitate va fi cel in care compania urmareste consolidarea modelului de business. Adriana Suba nu poate prognoza deocamdata ce venituri vor fi obtinute pana la finele lui 2010.

"Colaboram insa cu cativa clienti si ne asteptam ca numarul acestora sa urce. Trendul este crescator si in ceea ce priveste platforma online www.biz-suport.ro si ne asteptam ca pana la sfarsitul anului sa atragem peste 2.500 de vizitatori unici pe luna", conchide managerul companiei.