In prima jumatate din 2010 compania si-a majorat afacerile cu circa 40% fata de perioada similara a anului trecut datorita cresterii importante pe segmentul de proiectoare in care compania si-a majorat vanzarile cu 167% fata de ianuarie-iunie anul trecut. In acelasi timp, piata a crescut cu 29,9% fata de cele 4.380 de unitati vandute in S1 2009.

Proiectoarele inseamna 30% din businessul Benq, compania ajungand in primul semestru la o cota de 39% din cele 5.589 de exemplare comercializate in Romania. Producatorul taiwanez este urmat de Epson cu 18% si Acer cu o cota de 11%.

Pe de alta parte, pe segmentul de monitoare LCD, care inseamna 55% din afacerile companiei, Benq a inregistrat o crestere de 1% in primul semestru de la 13.859 de exemplare vandute intre ianuarie-iunie 2009 la 13.945 in perioada similara din acest an, potrivit informatiilor prezentate de Dragos Salamac, team leader BenQ pentru Romania.

Piata de monitoare cu diagonala pana la 27 de inchi (68,5 centimetri) a scazut cu 19,3% in prima jumatate a acestui an de la 207.879 de unitati anul trecut la 174.234 intre ianuarie-iunie 2010.

Cel mai mare jucator pe piata de monitoare este Philips cu vanzari de 36.726 de exemplare in primul semestru al anului, urmat de LG (36.675 de unitati), Samsung (35.911) si Benq (13.859).

Pentru acest an seful Benq in Romania se asteapta ca vanzarile de monitoare sa ajunga la 380.000 de unitati vandute, acesta dorind ca firma pe care o conduce sa aiba 10% din aceasta piata.

Citeste si:

In urmatoarea perioada, compania va lansa patru noi game de monitoare pe zona de gaming, video si cea profesionala, pretul acestora fiind cu maximum 25% mai mare fata de pretul mediu actual de 100 de euro, dar va comecializa si noi modele de proiectoare dedicate zonei educationale si de business, precum si prima camera video Full-HD cu pico-proiector incorporat.

Noile produse vor fi disponibile de la sfarsitul acestei luni, prin intermediul distribuitorilor Darer, IT Direct, RHS, Scop.

Pe de alta parte, compania va lansa anul viitor pe piata locala si televizoare LED, iar in cazul in care Benq va obtine s1% din vanzarile europene pe acest segment, businessul Benq in Europa va creste cu 50%, a declarat Mike Borze (foto), managing director al companiei in zona Europei Centrale si de Est si care de curand a preluat si operatiunile din Franta ale producatorului.

“Sunt increzator ca in ciuda problemelor economice actuale, piata locala are un potential deosebit care merita luat in considerare. Avand in vedere aceste aspecte ne vom extinde prezenta pe anumite categorii noi de produse. La ora actuala va putem spune ca targetam piata de LED TV-uri anul viitor, insa avem pregatite si alte miscari surpriza” a explicat Borze.

Benq Romania inseamna aproximativ 15% din vanzarile companiei in Europa Centrala si de Est, in timp ce aceasta regiune reprezinta circa 20-25% din afacerile europene ale producatorului asiatic.

Sursa tabel: Benq.