Lenovo este al cincilea jucator pe piata locala de PC-uri, avand in primul semestru vanzari de 9.355 de computere si o cota de piata de 9,2%, in crestere cu 102,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

“Targetul nostru este ca in fiecare tara din aceasta zona sa avem o cota de piata de doua cifre si speram ca pana la finalul acestui an fiscal (n.red.: martie 2011) sa ajungem la 10% in Romania”, a explicat Oliver Ebel, directorul general al Lenovo pe zona Europei Centrale si de Est in care conduce filialele din Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Slovenia, Hungary, Croatia, Bosnia, Serbia, Macedonia, Bulgaria, Grecia si Cipru.

Romania este a treia tara din regiune in functie de cota de piata detinuta de Lenovo, tarile in care compania are cele mai mari cote de piata fiind Slovenia si Croatia.

Oficialul producatorului asiatic adauga ca in prezent vanzarile de desktopuri si laptopuri din Romania s-au stabilizat, in urmatorii ani asteptandu-se ca piata sa creasca foarte mult datorita numarului mare al populatiei si penetrarii inca scazute a calculatoarelor.

Compania a dezvoltat doua strategii de crestere, una pentru China si pietele mature- in care producatorul incearca sa isi consolideze baza de clienti si alta pentru tarile emergente- in care Lenovo isi doreste sa creasca cota de piata si profitabilitatea.

Citeste si:

Compania a lansat saptamana aceasta laptopul ThinkPad Edge cu diagonala de 11 inch, cel mai mic si mai usor model din gama ThinkPad Edge, produsul adresandu-se in special companiilor mici si mijlocii.

Laptopul, subtire de 1.1 inchi (2,80 centimetri), cantareste mai putin de 1.36 kg si va disponibil in curand la preturi care incep de la 495 de dolari.

Operatiunile companiei in Romania au inceput din 2005, iar in prezent are sapte angajati, cinci distribuitori, 11 parteneri directi, 500 active resellers si 21 parteneri autorizati de service.

Principalii concurenti ai Lenovo pe piata locala sunt Acer, HP, Asus si Dell.