In urma cu doi ani, Altex avea o cota de aproape 14% compania inregistrand vanzari de 344 de milioane de euro din valoarea pietei estimata la 2,475 de miliarde de euro de compania de cercetare GFK Romania.

Chiar daca piata de retail electroIT nu inregistreaza inca o crestere, Ostahie afirma ca profitabilitatea companiei s-a imbunatatit, dar aceste indicator va fi influentat semnificativ de vanzarile din ultimul trimestru care inseamna intre 30-40% din businessul unui an.

„Trimestrul al patrulea va fi stabil, piata nu va mai merge mai jos, dar nici nu mizam pe o crestere. Inceputul lui octombrie este usor mai bun decat in septembrie. Dar asta inseamna doar stabilitate pentru ca in septembrie a fost o mica scadere. Insa anul viitor, cu putin noroc, vanzarile ar putea inregistra o crestere de pana in 5%”, afirma Ostahie, precizand ca printre factorii care ar putea influenta piata se numara si grevele bugetarilor, acestea creand instabilitate.

Aceasta ofera ca exemplu faptul ca in noiembrie anul trecut, luna in care au fost organizate alegerile prezidentiale, vanzarile au fost mai mici cu 10% decat asteptarile conducerii companiei.

Pe de alta parte, Ostahie afirma ca elementul prin care companiile pot atrage si isi pot fideliza clientii este oferirea unor servicii mai bune.

Citeste si:

„Clientii vor sa fie sfatuiti cu adevarat atunci cand cumpara un anumit lucru. Clientul este foarte sever, devine tot mai sofitisticat si vrea sa apeleaza la specialisti. De exemplu, daca un client sta mai mult de trei minute la coada, renunta sa mai cumpere. Noi am investit enorm in IT ca sa nu mai avem cozi, iar acum putem procesa patru bonuri pe minut. Iar cei care vor supravietui si care vor deveni lideri trebuie sa inteleaga ca diferenta consta in oferta de servicii”, explica seful Altex.

Conducerea Flanco International, al treilea retailer pe piata de electronice si IT, afirma de asemenea ca vrea sa se diferentieze prin servicii din acest an, compania promovandu-se prin sloganul „Bucuria de a cumpara”. Flanco a cerut insolventa in decembrie anul trecut, dar a trebui ca in urmatoarea perioada sa iasa din procedura de reorganizare judiciara, dupa ce noii actionari majoritari ai companiei, Iulian Stanciu si Sebastian Ghita (proprietarii grupului Asesoft), s-au angajat sa achite datorii de 10 milioane de euro in mai putin de jumatate de an.

In prezent, Altex are circa 1.500 de angajati, 51 de magazine Altex si 15 unitati Media Galaxy, iar pentru urmatoarea perioada conducerea companiei nu are de gand sa mai faca modificari in ceea ce priveste numarul de angajati ori de magazine.

Principalul competitor al retailerului este Domo Retail, compania condusa de Lorand Szarvadi avand anul trecut afaceri de 170 de milioane de euro mai putin cu 10 milioane de euro de cele 180 de milioane de euro inregistrate de Altex.