Potrivit lui Urdareanu, daca in 2009 cifra de afaceri a grupului a fost de 126,1 milioane de euro, iar profitul net a atins valoarea de 4,8 milioane euro, pentru acest an UTI mizeaza pe afaceri de 146,4 milioane de euro si un profit net de 12,5 milioane euro.

"In 2010 am intrat cu un portofoliu de contracte nou semnate
, care se vor derula pe mai multi ani. Natura contractelor este legata, in primul rand, de investitiile referitoare la aderarea Romaniei la spatiul Schengen. De asemenea, volumul lucrarilor in strainatate s-a dublat in acest an. Derulam contracte de peste 10 milioane de euro in afara granitelor in 2010, fata de 4 milioane de euro anul trecut", a spus omul de afaceri.

El a adaugat ca UTI a participat, in consortiu cu Ericsson Italia si Alpitel, la o licitatie organizata de Ministerul Industriei din Italia, pentru realizarea unei retele de infrastructura din instalatii de fibra optica pentru regiunile Toscana, Sardinia, Molise si Abruzzo.

Consortiul a fost declarat castigator, iar din valoarea totala a contractului, de 39,9 milioane de euro, UTI urmeaza sa execute lucrari de 8 milioane de euro.

Totodata, UTI mai are in derulare contracte pe segmentul IT in Ucraina, Uzbekistan si Republica Moldova.

La finalul anului 2009 si in primul semestru din 2010 grupul a investit 15 milioane de euro in proiecte noi, de tip parteneriat public-privat. Principalele investitii vizeaza proiectarea, executia, administrarea, operarea si intretinerea si construirirea unui parking auto etajat si a unui hotel de 4 stele aferente Aeroportului Cluj.

Urdarenu spune ca una dintre cele mai dinamice directii de business ale grupului este activitatea de management al traficului, care s-a dezvoltat in acest an de la 10 milioane de euro la peste 13 milioane de euro.

Citeste si:

"Tot prin intermediul UTI Traffic Management avem un sistem de plata a parcarilor implementat la Baia Mare. De asemenea, in curand se va semna un contract similar pentru municipiul Bistrita. Acestora li se adauga reabilitarea si semaforizarea liniilor de tramvai din Arad, un sistem de control al accesului masinilor la Medias si sisteme de separatoare de trafic si piste pentru biciclisti in Bucuresti. Totodata, UTI are in curs de implementare sisteme integrate de management al traficului in Iasi si Brasov", a afirmat Urdareanu.

El a mai spus ca anii de recesiune au insemnat o contractie severa a creditului corporatist, ca urmare a politicilor de risc tot mai prudente ale bancilor. Potrivit acestuia, pe plan local bancile cu vocatie corporatista si-au restrans capacitatea de risc, iar ele se adreseaza in ultima vreme unui numar tot mai redus de companii, cu un standing financiar bun.

"Acest lucru ce genereaza un paradox - in timp ce piata creditului s-a contractat, creste tot mai mult oferta de creditare pentru companiile care s-au dovedit a fi reziliente (n.r. - rezistente la soc) in aceasta perioada atat de vitrega", a afirmat omul de afaceri.

El a mai spus ca firma pe care o conduce urmareste foarte atent atat creantele, cat si datoriile, de cand a inceput criza.

"Avem un department de credit control, am introdus de anul acesta si functia de credit risk management, astfel incat sa ne selectam atent clientii. Astfel, am avut rezultate bune fata de anul trecut, in sensul ca incasam mai repede cu patru zile decat anul trecut. Platile le facem la o durata medie de 72 zile, mai mica decat cea din 2009", a explicat Urdareanu.

Urdareanu detine 60% din UTI Holdings, fondul de investitii AIG Investment Fund are un pachet de 25%, iar restul de 15% este in posesia angajatilor.