Numarul afisarilor in categoria comert electronic a crescut de la 161.930.846 de afisari in iulie 2010, la 181.149.146 in august, culminand in septembrie cu 225.763.370 de afisari. Interesul fata de magazinele online a crescut comparativ cu anul trecut; de exemplu, in septembrie 2009 numarul afisarilor ajungea la 166.906.605, ce reprezinta o valoare minima raportata la ultimele 3 luni din 2010. Numarul vizitatorilor in septembrie 2010 a crescut de asemenea cu aproape 2 milioane comparativ cu luna precendenta.

In ceea ce priveste sezonalitatea magazinelor online, perioada cea mai activa din perspectiva numarului de vizitatori este iarna, indeosebi lunile noiembrie si decembrie. Recordul de vizitatori, insa, a fost atins in ianuarie, anul curent: 15.985.034 de vizitatori (5.520.767 vizitatori absolut unici) pe categoria de comert electronic.

Cea mai putin activa perioada este cea a verii, luna iulie a anului acesta aducand numai 11.216.639 de vizitatori pe site-urile magazinelor online. De asemenea, din 2001 pana in 2010, se constata o scadere brusca in luna februarie, urmata de o crestere in luna martie (15.114.866 de vizitatori in 2010).

Conform Trafic.ro, 5% dintre site-urile inscrise pana in luna septembrie 2010, sunt destinate activitatii de comert electronic.

“Raportand la situatia curenta a internetului romanesc contorizat de noi, in 2009 magazinele online au totalizat 6% din numarul site-urilor inscrise in trafic.ro. Conform ratei de crestere a traficului si a interesului fata de magazinele online mai ales in perioada de dinaintea sarbatorilor, ne asteptam la o crestere mai mare a procentajului fata de anul trecut”, a declarat Ionut Tudor, project manager Trafic.ro.


Cea mai mare crestere a numarului de magazine online inscrise in trafic.ro s-a inregistrat in 2008, urmata de o stagnare in 2009, pe fundalul declinului economic. De la 373 de magazine online inscrise in 2005, la 746 in 2006, 1359 in 2007 la 2189 in septembrie 2010.

Citeste si:

NET Index Comert Electronic

“S-a dovedit ca exista o legatura intre evenimentele din offline si vanzarile magazinelor online. Prin intermediul NET Index poti corela impactul pe care il au factorii determinati de evenimentele sociale importante precum sarbatorile, inceperea scolii sau inceputul sezonului de cumparaturi de iarna asupra conversiilor magazinului tau”, sustine Bogdan Aron, marketing manager Trafic.ro.

Clientul din eCommerce a fost prima data client in offline, de aceea de multe ori se aplica aceleasi reguli ale consumatorului.

"De exemplu, putem observa ca in NET Index categoria eCommerce a crescut simtitor in septembrie, exact in perioada inceperii programului scolar si a necesitatii achizitiilor aferente. Acestea au determinat cresterea NET Indexului", a adaugat Aron.

Vizitatorii au ajuns pe paginile magazinelor online atat in 2009 cat si in 2010 in principal din clickuri pe Okazii.ro, Automarket.ro, Price.ro si Google Ads. Ca vizite, un referer important pe langa cele enumerate il reprezinta forumurile si motoarele de cautare pentru cumparaturi.


Social media, un domeniu in care din ce in ce mai multe magazine online isi fac simtita prezenta inca reprezinta o sursa mica de refereri. Numarul cel mai mare de vizite provine din Facebook, reprezentand 0,4% din media vizitelor pe 2010 in categoria comert electronic. Din totalitatea refererilor social media, Facebook contorizeaza peste 60% din numarul de vizite.

Conform ultimelor studii demografice Trafic.ro, atentia reprezentantilor de ambele sexe se indreapta in proportie de 36% catre comertul electronic. In ceea ce priveste ponderile celor doua sexe, barbatii sunt mai interesati de magazinele online decat femeile: 44% dintre barbati viziteaza site-uri de eCommerce, comparativ cu un procentaj de 30% dintre femei, care acceseaza de obicei si alte tipuri de site-uri.