Dupa cum spune Boabes, exista o modalitate clasica de extindere a unui business si una noua – online-ul, care nu presupune prezenta intr-un anumit loc si ar putea avea potential semnificativ de crestere.

"In 2010 am dezvoltat o platforma online care vinde continut digital la bucata. Am observat ca furnizorii clasici de continut, cum este cazul ziarelor care s-au mutat din print in online au incercat sa isi transforme si modelul de business si am constatat un esec in incercarile acestora. De aceea am dezvoltat acest serviciu prin care utilizatorii platesc o taxa si pot avea acces la continut digital. Practic, noul modelul pe care l-am creat, vanzarea la bucata de stiri, posturi pe bloguri, fotografii, referate etc. reprezinta viitorul", a declarat pentru Wall-Street.ro Dan Boabes (foto).

Desi seful SimPlus nu targeteaza prin acest serviciu o anumita tara, solutia dezvoltata de companie, in care s-au investit pana in prezent circa 60.000 euro, poate fi prezenta in 40 de state. Romania nu este principala tinta pe aceasta categorie de servicii, deoarece pe plan local utilizatorii nu sunt obisnuiti sa plateasca pentru a avea acces la servicii de acest gen.

Ideea care a stat la baza dezvoltarii solutiei SimPlus este reteaua sociala Twitter. Specialistii companiei furnizoare de servicii SMS s-au gandit cum ar putea sa faca bani din «urmarirea» anumitor conturi de Twitter.

Piata din Romania, aproape de saturatie

Anul trecut a mers bine, conform spuselor lui Boabes. SimPlus a avut parte de o evolutie contra curentului, contextul economic nefiind deloc favorabil cresterii businessului companiei.

Cu toate acestea, furnizorul de solutii SMS a raportat afaceri in crestere cu 150% fata de anul precedent, pana la 5 milioane euro, si un profit de aproximativ 600.000 euro.

Citeste si:

Factorii care au impins activitatea SimPlus intr-un sens pozitiv au fost colaborarea tot mai stransa cu canalele media si, pe de alta parte, cresterea veniturilor atrase de pietele externe in care activeaza compania.

"Piata locala a fost oarecum constanta, valoric. Nu sunt studii clare pe zona aceasta, dar din datele mele piata romaneasca este oarecum similara cu cea din Ungaria. De anul trecut suntem tot mai atenti la modul in care evolueaza aceasta industrie pe plan local si pot spune ca se apropie de saturatie", a aratat Boabes.

In 2010, seful companiei se asteapta la venituri in crestere cu 10-15% fata de 2009.

"Situatia curenta forteaza oamenii sa gaseasca noi solutii poate chiar de a supravietui. Componenta inovativa o sa se regaseasca si in ceea ce facem noi. Avem multe proiecte pe care le discutam in momentul de fata. Criza are si ceva pozitiv, ii determina pe oameni sa vina cu idei pe care nu le aveau inainte, ii determina sa se gandeasca la ce ar putea face in plus pentru a-si imbunatati viata", a afirmat el.

SimPlus trimite lunar peste un milion de SMS-uri, potrivit datelor companiei, ceea ce inseamna ca numarul de mesaje text trimise anual depasesc cifra de 10 milioane.

Absolvent al facultatii de Telecomunicatii, Dan Boabes a inceput businessul SimPlus in 2002, cu 1.500 de dolari, primul client al companiei fiind postul TV de muzica Atomic.