Tot mai multi romani cumpara putin si des, in incercarea de a face economii si de a consuma atat cat le trebuie, drept pentru care cel mai la indemana le este micul magazin de cartier, unde oamenii se cunosc. Despre sistemele care se afla in spatele asa numitelor magazine de proximitate si despre cum a ajuns Mic.Ro sa schimbe peisajul retailului autohton vorbeste Dor Bujor Padureanu, seful Magister, companie care a pus la dispozitia lantului lui Dinu Patriciu un sistem integrat de management de magazin.
Magister ofera solutii complete hard-soft pentru magazine de retail mic si mediu, individuale sau in retea, completate de un set de servicii post-implementare.

Compania a dezvoltat si SmartCash RMS, singurul brand romanesc de software de management al magazinelor mici si medii, individuale sau in retea, avand in portofoliu opt produse complementare.

Firma a pornit, in urma cu 10 ani, ca producator de software. "Focusul meu a fost sa creez un produs software dedicat pietei de retail, piata care era tratata superficial la acel moment. Experienta avuta de mine am valorificat-o in produsul SmartCash, care a inceput sa fie dezvoltat constant din 2002; mi-am propus ca acest produs sa functioneze cu orice echipament, deoarece exista la momentul respectiv o problema mare la nivelul industriei de profil, data de diversitatea de echipamente specializate (cum sunt casele de marcat, sistemele de imprimare, etichetare etc.) care nu aveau conectabilitate unele cu altele deoarece proveneau de la furnizori diferiti", explica Dor Bujor Padureanu (foto), fondatorul Magister si directorul executiv al companiei.

In orice solutie de magazin, costul componentei software este undeva la 20-30% din valoarea intregii investitii.

Ca strategie, zona de dezvoltare a Magister este retailul mic si mijlociu. Compania "joaca" pe o piata care, conform lui Padureanu, a dovedit ca nu a ajuns la maturitate, ci la dominanta. Momentul actual, potrivit acestuia, este al magazinelor mici si mijlocii.

"In acest moment, din ce in ce mai multi romani cumpara putin si des, in incercarea de a face economii si de a consuma atat cat le trebuie. Cel mai la indemana le este micul magazin de cartier (asa numitele magazine de proximitate), unde oamenii se cunosc, sunt in cele mai multe cazuri vecini si au incredere destul de mare unii in altii."

Magister are peste 3.000 de clienti in toata tara, cele mai puternice regiuni, unde compania a avut vanzari bune, fiind Moldova sau Banat. De asemenea, compania are o prezenta larg raspandita si in mediul rural sau in orasele foarte mici si isi desfasoara activitatea pe baza de parteneriate. De cativa ani, producatorul de software de management al magazinelor mici si medii desfasoara un program de certificare a partenerilor, oferind acestora cursuri si training-uri prin care le este testata capacitatea de vanzari si asistenta tehnica pentru solutiile furnizate de Magister Software.

Din punct de vedere financiar, 2008, desi a marcat inceperea crizei economice, a fost unul cu profit pentru companie, ca intr-un an normal. Perioada 2008-2010 a insemnat o perioada de crestere, compania ajungand ca pe 2010 sa raporteze o cifra de afaceri (pana in luna octombrie inclusiv) de 1,5 milioane de euro, adica mai bine decat dublul anului anterior. De la inceputul anului, compania a deschis, prin solutiile sale, 300 de magazine, conform cu obiectivele initiale si si-a triplat cifra de afaceri, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

"Anul viitor este anul in care vrem sa ne consolidam pozitia si credem ca aceasta perioada contituie un moment destul de oportun pe nisa noastra. Daca in 2011 vom reusi sa mai deschidem sau sa livram solutia noastra in 300-350 de magazine in Romania, eu ma declar multumit", a spus Padureanu.

Planurile viitoare ale companiei exclud dezvoltarea din punct de vedere geografic. Dupa cum afirma seful Magister, in perioada de explozie a lanturilor de magazine, moment care a fost depasit in prezent, compania a avut cateva propuneri de extindere in Grecia, Slovacia etc. Insa, in mod paradoxal, viitorul in ceea ce priveste comertul cu amanuntul este mult mai profitabil in Romania decat in alte regiuni, mai ales pe nisa comertului cu produse alimentare si produse de imediata necesitate.

Lucrul cu oamenii lui Patriciu si modelul de business al Mic.Ro

In aprilie 2010 a pornit la drum unul dintre cele mai ambitioase proiecte din retailul romanesc, proiect bazat pe obiceiurile de consum ale majoritatii romanilor (nu doar bucuresteni), precum si pe o realitate de piata cauzata de prelungirea crizei financiare.

Planurile Mic.Ro, care a reusit o intrare spectaculoasa in peisajul retailului din Romania, s-au concretizat cu ajutorul Magister, care a pus la dispozitia lantului un sistem integrat de management de magazin, concretizat printr-o componenta hardware (sisteme POS, cititoare de coduri de bare, solutii de cantarire, imprimante fiscale, statii de lucru), una software – prin brandul propriu de programe de management de magazin, SmartCash RMS – si o componenta de training si transfer de know-how pe segmentul retail-ului mic si mediu.

"Am fost alesi sa incepem proiectul care presupunea deschiderea a 120 de magazine in jumatate de an si am reusit, in sapte luni, 140 de implementari din viitoarea retea nationala, preconizata la 3.000 de magazine", afirma Bujor Padureanu.

Pentru a reusi sa capitalizeze cat mai rapid aceasta tendinta, Mic.Ro avea nevoie sa deschida extrem de rapid primele magazine, si intr-un numar destul de mare, astfel incat conceptul sa capete vizibilitate si proiectul sa devina activ, profitabil si, in acest fel, atractiv pentru viitorii antreprenori interesati de a prelua modelul de afacere.

"La momentul demararii businessului, cerintele pe care le-am avut de la sistemul de retail vizau in primul rand viteza de implementare, stabilitatea sistemului si posibilitatea de validare rapida a unor concepte noi cu care intram pe piata. Solutia informatica pe care o cautam la acel moment trebuia sa fie implementabila in cel mai scurt timp posibil; preconditia era ca aplicatia respectiva sa fie off-the-shelf, incorporand deja un best-practice din industrie, validat prin implementarile anterioare", spune Dan Ionescu, administrator Mic.Ro.

De la inceputul lui 2011, dupa cum sustine Padureanu, lantul lui Patriciu va incepe deschiderea de magazine si in afara Bucurestiului. "Obiectivul este sa se acopere orasele mari. In zonele limitrofe Capitalei s-a testat deja acest concept. Iar daca cineva de talia lui Dinu Patriciu vrea sa investeasca intr-un astfel de model de business, inseamna ca are un plan bine pus la punct."

Tot in 2010 Magister i-a castigat ca si clienti pe cei de la CrisTim, care lucrau anterior in regim de supermarket si care se dezvolta, in prezent, pe acelasi model Mic.Ro. CrisTim a deschis pana la ora actuala 33 de magazine si are in plan sa ajunga la un lant de 200 de locatii la nivel national.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri