Pana la finalul anului se vor vinde circa 400.000 de televizoare cu ecran plat (LCD, LED, plasme si 3D), in scadere cu aproximativ 5% fata de anul trecut, insa valorile depind foarte mult de vanzarile din decembrie.

Mai putin de 10% dintre televizoarele cu ecran plat vandute la nivelul pietei sunt plasme, insa in portofoliul Samsung, plasmele reprezinta circa 15-20% din numarul de dispozitive comercializate intrucat pe acest segment sunt mult mai putin producatori.

Raul Filip estimeaza ca valoarea vanzarilor de televizoare cu ecran plat va ajunge in acest an la aproximativ 150 de milioane de euro.

Pe de alta parte, in primele noua luni, care inseamna circa 60% din vanzarile pe un an (240.000 de unitati), a existat o crestere de pana in 10% a numarului de LCD-uri si plasme vandute, in timp ce cresterea valorica a fost mai mica ca urmare a reducerii preturilor.

Pana la finalul lui septembrie s-au vandut televizoare in valoare de 170 de milioane de euro, mai putin 2,3% fata de primele trei trimestre din 2009, insa datele cuprind si televizoarele cu tub catodic (CRT), potrivit companiei de cercetare GFK Romania. Aceste aparate inseamnau anul trecut circa jumatate din piata totala de aproape 800.000 de televizoare vandute si continua sa reprezinte un procent aproape la fel de imporntant.

CRT-urile continua sa fie cam 30-40% din numarul total pentru ca sunt mai ieftine si in zona rurala sunt inca preferate, din traditionalism. Vor mai trece trei, cinci ani pana cand televizoarele cu tub catodic nu vor mai reprezenta un produs de volum”, explica Filip.

Citeste si:

Romanii cheltuie in medie in jur de 1.200-1.300 de lei pentru achizitia unui televizor, iar in cazul Samsung media de achizitie este 1.500-1.600 de lei. Insa in timp ce un CRT poate costa intre 250-550 de lei, un televizor 3D costa in medie 9.000-12.000 de lei.

Samsung nu mai comercializeaza televizoare cu tub catodic pe piata locala, iar pe segmentul de televizoare cu ecran plat are in general o cota de aproximativ 30% in privinta numarul de unitati vandute.

Compania sud-coreeana se numara printre producatorii de televizoare care au lansat modele cu tehnologie 3D, iar daca in aprilie, Raul Filip isi dorea ca Samsung sa vanda circa 1.000 de unitati pana la finalul anului, in prezent crede ca acest target ar putea fi usor depasit.

“Vanzarile de televizoare 3D au inceput incet pentru ca piata romaneasca este mai orientata catre mass market decat pe produsele high-end
si tehnologia este foarte noua, cu limitari de continut, dar si de distributie. Noi am incercat sa expunem in majoritatea punctelor de trafic si sa le aratam consumatorilor in ce consta tehnologia. Am inceput mai mult prin educarea consumatorului decat prin vanzari pentru ca pretul se adreseaza unui segment cu venituri destul de mari”, afirma managerul Samsung, adaugand ca estimeaza ca piata de televizoare 3D va fi in jur de 2500-3.000 de exemplare in acest an.

Raul Filip se asteapta ca anul viitor vanzarile de televizoare 3D sa fie cel putin duble, dar ar putea sa se si tripleze, insa cifrele depind de felul in care vor evolua preturile dispozitivelor, situatia macroeconomia, dar si numarul de modele noi ce vor fi lansate de producatori.

“Pentru 2011 avem asteptari mari in ceea ce priveste intreaga piata de televizoare pentru ca in 2009 si 2010 am functionat intr-o piata agitata tehnologic, macroeconomic si politic si speram ca lucrurile sa se aseze de acum inainte. Anul acesta s-a restructurat aproape tot era de restruturat si toata lumea se asteapta acum ca segmentul de business particular sa creasca”, afirma managerul.

Cei mai importanti competitori ai Samsung pe piata locala sunt Sony, Panasonic si LG.