„Piata de televizoare este foarte interesanta, pentru ca, desi cresterile sunt graduale, potentialul este foarte mare. In prezent in Romania sunt 7,2 milioane de gospodarii, ca gradul de penetrare a semanlului TV, in toate formele sale, este de 95% si ca romanii sunt cei mai mari consumatori de emisiuni TV din Europa – circa 5 ore (peste media europeana de 3,4 – 3,8 ore). Un alt aspect care indica potentialul de crestere al pietei de televizoare este faptul ca, in prezent, gradul de penetrare a televizoarelor cu ecran plat este de doar 30-35% din totalul gospodariilor. (…) Piata televizoarele a inregistrat o crestere importanta in acest an, relevandu-si potentialul de crestere, acest lucru fiind incurajat si de semnalele pozitive primite la nivel economic. Ne asteptam ca si anul viitor sa se mentina aceasta evolutie pozitiva. Mai mult, trecerea de la semnalul analog la cel digital de la jumatatea anului viitor va avea si ea un impact pozitiv asupra pietei, impulsionand vanzarile de televizoare”, a declarat Victor Armaselu (foto), directorul diviziei Consumer Electronics din cadrul Samsung Electronics Romania.

Samsung: Tehnologia UHD (4K) devine mult mai accesibila

Potrivit reprezentantilor Samsung televizoarele cu tehnologie Ultra HD vor deveni si mai accesibile de anul viitor, preturile acestora urmand sa isi continue deprecierea pe fondul maturizarii tehnologiei. „Ca in cazul tuturor tehnologiilor noi, pretul se depreciaza cu cateva procente de la un an la altul. Ca orice tehnologie noua, si tehnologia UHD se va democratiza. Samsung si-a extins in acest an gama de produse, care include in prezent 16 modele. (…) Este o tendinta normala ca pretul acestor produse sa scada, pe masura ce apar noi tehnologii, iar gamele de produse se extind. Romanii sunt mari amatori de tehnologie și sunt deschiși sã încerce cele mai noi dispozitive, iar prin largirea gamei de produse putem largi accesul acestora la tehnologie de ultima generatie”, a mai aratat Victor Armaselu.

Atat pentru Samsung cat si pentru piata de profil, televizoarele UHD TV reprezinta o categorie noua de produse, lansata la jumatatea anului trecut pe piata locala. „In unitati, daca anul trecut masuram vanzarile in zeci de produse, anul acesta putem vorbi de mii de produse comercializate. Este un segment pe care Samsung are o pozitie foarte buna, cu o cota de piata de peste 40% in volum si peste 60% in valoare. Ne-am atins obiectivul de a ne pastra pozitia pe piata si de a creste vanzarile, mai ales pe Smart TV si UHD, doua segmente deosebit de importante pentru noi. Avem obiective la fel de ambitioase si pentru anul 2015, printrec acestea consolidarea pozitiei pe piata si un ritm de crestere peste cel al pietei”, a mai precizat seful diviziei Consumer Electronics din cadrul Samsung.

Conform datelor furnizate de producatorul sud-coreean de echipamente electronice, Samsung si-a pastrat pozitia de lider pe piata televizoarelor in general, dar si pe segmentul televizoarelor Smart. “In primele 10 luni ale anului, vanzarile Samsung de televizoare au crescut cu peste 20% in volum si aproximativ 15% in valoare fata de aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste evolutia categoriei de Smart TV-uri, am avut o crestere de peste 70% in volum si peste 40% in valoare”, a aratat reprezentantul companiei sud-coreene.

Electrocasnicele inteligente castiga din ce in ce mai mult teren

Pe langa televizoarele UHD, electrocasnicele inteligente vor castiga din ce in ce mai mult teren. „Electronicele si electrocasnicele achizitionate inainte de perioada de boom economic, în 2005-2007, au ajuns la momentul in care trebuie inlocuite, iar parte dintre utilizatori se vor indrepta spre produse Smart datorita beneficiilor pe care le au la capitole precum utilizare si economie de energie electrica. Internet of Things nu mai este doar un concept, este o realitate. (…) Intr-un cuvant, tendinta anului 2015 va fi convergenta. Un studiu facut in vara arata ca aproape o treime din romani (30%) intra pe retelele de socializare direct de pe Smart TV, iar 66% dintre cei care detin un Smart TV au incercat sa isi conecteze smartphone-ul sau tableta la Smart TV. Aceasta tendinta va continua pe masura ce vanzarile de produse Smart vor creste, iar posibilitatea de conectare devine un criteriu la achizitia noilor produse pentru tot mai multi romani”, a spus Victor Armaselu.

In ceea ce priveste canalele de vanzare, reprezentantul Samsung sustine ca rezultate in crestere au fost inregistrate pe toate mediile. „Avem rezutate foarte bune pe toate canalele de vanzare. Este evident la nivelul pietei ca vanzarile in online au o evolutie pozitiva, toti retailerii punand din ce in ce mai mult accent si pe acest canal. Experienta in magazin ramane insa unica pentru consumator, din perspectiva testarii efective a produsului. Astfel, chiar daca uneori cumpararea se face in mediul online, se poate ca decizia de cumparare sa fi fost luata in magazin”, a mai completat Armaselu.

Producatorii se asteapta la cresteri de 30% in piata de televizoare

Intr-un interviu acordat wall-street.roLucian Radulescu (foto mai jos), country manager al Sony in Romania si Republica Moldova, se arata surprins de evolutia pietei in acest an, asta dupa ce estimarile de la inceputul anului nu indicau cresteri atat de mari. “Piata de televizoare a crescut intr-un mod neasteptat atat pentru noi cat si pentru piata, iar cea mai mare parte a evolutiei se datoreaza campaniilor de reduceri din acest an. In primele noua luni piata de televizoare a crescut cu 30 pana la 40%, in timp ce vanzarile noastre au crescut cu pana la 65%, o evolutie mult peste asteptarile bugetate la inceputul anului. (…) In ceea ce priveste evolutia pietei pana la finalul anului ne asteptam ca aceasta sa inregistreze un avans de circa 30%, la circa 900.000 de unitati. Este primul an de dupa criza cand vedem cresteri atat de mari”, a declarat Lucian Radulescu.

Principalii producatori de televizoare pe plan local sunt Samsung, LG Electronics, Sony si TP Vision (Philips).