Compania de plati estimeaza ca 460 milioane euro vor fi cheltuiti online de posesorii de carduri Visa, si peste 70% din aceste tranzactii vor fi realizate pe carduri Visa de debit.

In ultimii doi ani, cea mai aglomerata zi pentru cumparaturile pe Internet a fost ziua de luni de la inceputul lunii decembrie, care in acest an este in 29 noiembrie. In 2009, 30 noiembrie a fost cea mai aglomerata zi pentru comertul electronic, iar in 2008 a fost pe 1 decembrie, potrivit analizei efectuate de Visa.

Cumparatorii vor cheltui in medie 319.000 euro pe minut sau peste 5.000 euro pe secunda, pe parcursul intregii zilei, iar momentul de varf se estimeaza ca va avea loc la ora pranzului, in intervalul cuprins intre 13:00 si 14:00. Un al doilea moment de varf este asteptat in jurul orei 19:00, cand cumparatorii intra pe Internet dupa ce se intorc acasa de la serviciu.

Visa Europe se asteapta sa proceseze peste 6,6 milioane de tranzactii in Europa, doar in aceasta zi, sau 4.500 de tranzactii pe minut, pe masura ce tot mai multi consumatori apeleaza la Internet pentru cumparaturile de Craciun.

Citeste si:

“Cumparaturile online fac parte acum, in mod firesc, din rutina de cumparaturi de cadouri si sunt un element cheie in strategia de vanzari a comerciantilor in perioada Craciunului. Combinatia dintre ziua incasarii salariilor si timpul de livrare luat in calcul se estimeaza ca va genera o zi record pentru cumparaturile pe Internet”, declara Steve Perry, director comercial al Visa Europe.

In magazinele situate pe arterele comerciale importante, ultima vineri sau sambata de dinaintea Craciunului sunt, de regula, cele mai aglomerate zile de cumparaturi, dar cum Craciunul este intr-o zi de sambata anul acesta, Visa Europe estimeaza ca cea mai plina zi va fi joi, 23 decembrie.

Visa isi bazeaza estimarile pe datele privind volumul tranzactiilor de pana acum si pe comportamentul de plata in preajma Craciunului din anii anteriori. 1 din 9 euro cheltuiti in Europa este pe un card Visa, acesta fiind unul dintre cei mai de incredere indicatori ai tendintelor privind comportamentul de plata al consumatorilor.