Daca 2010 a fost un an in care majoritatea jucatorilor din industria locala de telecomunicatii s-au pregatit pentru noile tehnologii ce se dezvolta, in 2011 vor aparea din ce in mai multe proiecte importante ale operatorilor printre care si primele teste 4G, un tip de servicii care ar trebui sa ofere internet mobil cu viteze de peste 100 Mbps, a afirmat pentru wall-street.ro, Michele Gressani, country mananger al Ericsson Romania, filiala locala a unuia dintre cei mai mari producatori mondiali de echipamente de telecomunicatii.
Gressani (44 de ani) a preluat conducerea companiei care are 1.400 de angajati in luna ianuarie a acestui an, dupa ce fostul manager de tara, Maurizio de Dominicis, a fost numit presedinte al Ericsson în regiunea Balcanilor de Nord, functie din care va superviza operatiunile producatorului in Romania, Bulgaria, Moldova, Serbia, Macedonia si Muntenegru.

Seful Ericsson Romania face parte din echipa companiei din 2006, el ocupandu-se de atunci si pana la inceputul anului de unul dintre cei mai importanti clienti ai furnizorului de echipamente.

„Anul acesta a fost unul de pregatire, cu multe discutii cu clientii despre proiecte mari, iar unele dintre acestea au inceput deja in timp ce altele au fost amanate pentru anul urmator sau cei ce vor urma.Toata lumea s-a pregatit pentru noile oportunitati care vor aparea si cred ca anul viitor va fi unul in care lucrurile se vor misca. Este greu de oferite cifre despre care ar putea fi evolutia fata de 2010, dar categoric suntem mai optimisti pentru 2011”, afirma Michele Gressani (foto), managerul companiei cu afaceri de 122,3 milioane de euro anul trecut.

Printre proiectele mari care ar putea incepe de anul viitor se numara cele de extindere a acoperirii cu internet fix si mobil, dar si cele pentru lansarea serviciile 4G (LTE- long term evolution) care vor face ca vitezele de internet mobil sa ajunga la 100 de Mbps de la 21,6 Mbps in prezent.

Ericsson a dezvoltat pentru TeliaSonera reteaua prin care acest operator de telecom a lansat prima oferta comerciala de servicii de generatia a patra la nivel mondial. Lansarea a avut loc in luna decembrie a anului trecut la Stockholm (Suedia) si Oslo (Norvegia).

"In Europa de Vest si America de Nord suntem in discutii foarte avansate cu operatorii pentru a incepe dezvoltarea acestor servicii, iar Romania nu este cu mult in spate. Pe piata locala este un mare interes pentru LTE si sunt sigur ca anul viitor vom vedea cateva lucruri care se vor face. Ma astept ca in 2011 principalii operatori sa inceapa testele pentru LTE pentru ca in prezent suntem in negocieri foarte avansate cu acestia”, mai spune Gressani.

Managerul nu a oferit date despre evolutia cifrei de afaceri a companiei pe piata locala in 2010, insa la finalul lui 2009 Ericsson a semnat un contract foarte important, prin care din ianuarie anul acesta producatorul ofera servicii de externalizare pentru Romtelecom. Astfel, compania a preluat circa 400 de angajati ai operatorului care activau in departamentele de comutatie si electroalimentare. Proiectul semnat pe cinci ani este cel mai important din 2010 si primul contract semnat de companie pe piata din Romania pentru servicii de administrare a retelei.

“Toti clientii au lucrat pe doua directii in 2010. Prima a fost de pregatire, pentru a oferi cele mai noi servicii intr-o varianta foarte competitiva, iar a doua este cea la care lucreaza orice operator telecom din lume, adica rationalizarea costurilor. Contractul de outsourcing pe care il avem cu Romtelecom intra in cea de-a doua categorie si cred ca este doar primul pentru ca piata devine pregatita pentru astfel de proiecte. Ericsson a vazut oportunitati de outsourcing pentru operatorii telecom de aproximativ zece ani si in toate tarile discutam mereu cu jucatorii importanti despre cum isi pot ajusta operatiunile. In unele tari suntem in stadii mai avansate, in timp ce in altele mai putin. Dar, acesta este categoric unul dintre pilonii strategiei noastre”, a mai spus Gressani.

Cu toate ca se asteapta ca anul 2011 sa fie mai bun si ca operatorii telecom sa nu mai reduca investitiile, seful Ericsson Romania nu exclude ca si alti operatori sa semneze contracte de externalizare anul viitor.

Compania are 1.400 de angajati dintre care 900 lucreaza in Centrul Global de Servicii Ericsson (Global Service Delivery Center) lansat in 2007 la Bucuresti
. Anul trecut Ericsson avea un numar mediu de salariati de 861 de persoane, insa in cifra de anul acesta sunt incluse si cele 400 de persoane preluate de la Romtelecom.

Ericsson isi va majora personalul si in 2011, de fapt compania avand deja planuri de crestere a numarului de angajati pentru urmatorii cinci ani. Seful producatorului telecom nu a precizat la cati salariati ar putea ajunge in 2015.

“Lucram indeaproape cu universitatile si ne axam pe recrutarea de noi talente. Cand spun talente, nu ma refer la oameni de stiinta pentru ca ceea ce ne dorim este atitudine, oameni inteligenti, flexibili si inventivi. Inovatia vine de la oameni tineri si acesta este un lucru pe care il gasim cu siguranta in Romania”, explica Michele Gressani.

In centrul de servicii din Capitala compania ofera servicii pentru 20 de retele, majoritatea pentru operatori din Europa de Vest si America de Nord. De asemenea, in acest centru se afla si o echipa de dezvoltare de aplicatii, insa oficialul Ericsson nu a precizat despre cate persoane este vorba.

Filiala din Romania este cea mai importanta in privinta numarului de angajati si a veniturilor in zona Balcanilor de Nord din care mai fac parte Bulgaria, Moldova, Serbia, Macedonia si Muntenegru.

Principalii concurenti ai Ericsson pe piata locala sunt Alcatel-Lucent, Huawei, Nokia Siemens Networks, ZTE si Topex.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri