Printre celelalte caracteristici ale produselor electronice si electrocasnice care influenteaza decizia de cumparare, rezultatele obtinute arata ca datele tehnice ale produselor ocupa primul loc (32,10%), fiind urmate de pret (29,54%) si garantie (25,20%). Garantia oferita produselor este "foarte importanta" pentru 50,69% dintre respondenti, iar pretul pentru 59,41%.

Solutionarea eventualelor reclamatii este atributul considerat a fi cel mai important in decizia de a cumpara dintr-un anumit magazine online.

Aceasta caracteristica surclaseaza disponibilitatea stocurilor sau varieteatea gamei de produse. Circa 80% dintre respondenti au considerat ca aceasta caracteristica este importanta si foarte importanta.

Brandul magazinului insa este considerat cel mai putin important atribut, de catre 11,2% dintre respondenti, chiar daca reputatia si brandul magazinului sunt cele care transmit aceasta incredere in solutionarea eventualelor reclamatii in momentul alegerii unui anumit magazin.

Cea mai de interes categorie de produse electronice si electrocasnice pentru cumparatorii online este reprezentata de calculatoare si laptopuri/notebook-uri (62,4%).

Citeste si:

Camerele video si telefoanele mobile reprezinta a doua categorie de bunuri achizitionate (54,7%) urmata la mica diferenta de electrocasnicele mici (52,7%) si televizoare/homecinema (50%). Cea mai putin achizitionata categorie de produse este reprezentata de catre aparatele de aer conditionat, 11,1%.


In cazul barbatilor, cea mai cumparata categorie de produse este categoria „Televizoare & Home Cinema” (63%), in vreme ce categoria de produse cumparata cu predilectie de catre femei o reprezinta produsele de ingrijire personala.

Sondajul de opinie a fost realizat la solicitarea magazinului online Debo.ro.

Cercetarea a fost realizata de iVox.ro, un site de sondaje de opinie. La studiu au participat 3.128 de persoane cu varste cuprinse intre 17-75 de ani, din mediul urban si rural.