Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat in 35 de tari a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi online si offline, pe categorii de produse si pe categorii de varste/ generatii. Ce e important pentru cumparatorii de electrocasnice mari?

La o analiza mai amanuntita, descoperim o ierarhizare diferita a factorilor care influenteaza decizia de cumparare pe categorii de produse precum electrocasnicele mari si electrocasnicele mici, dar si in functie de sex.

Ce e important pentru cumparatorii de electrocasnice mari?

Cel mai important criteriu pentru aceasta categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumparatori, femeile dand ceva mai mult credit acestora decat barbatii - 72%, respectiv 68%.

Urmatorii factori importanti in clasament sunt review-urile online postate de experti, apreciate intr-o masura mai mare de femei decat de barbati, site-urile generale de shopping si compararea preturilor sau consultarea site-urilor de reduceri.

Criterii precum compararea preturilor, informatiile afisate la raft, opiniile apropiatilor sau consultarea personalului de vanzari din magazine detin procente aproximativ egale, cu o predilectie mai mare din partea barbatilor catre a lua in considerare informatiile primite la raft si interactiunea fata in fata cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% fata de 57% in cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).

Intr-un procent mult mai mare decat in cazul femeilor, barbatii au incredere in site-urile retailerilor.

Ceilalti europeni tin cel mai mult seama atunci cand vine vorba despre achizitionare electrocasnicelor mari de sfaturile consultantilor de vanzari din magazine, de review-uri si de site-urile de discounturi pentru a compara preturile.

Ce conteaza in cazul cumparatorilor de electrocasnice mici?

Si aici primele doua criterii raman, ca si in cazul electrocasnicelor mari, review-urile online din partea altor cumparatori sau utilizatori si cele ale expertilor.

Topul continua cu compararea preturilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar si a celor generaliste si informatiile la raft.

Toti factorii de mai sus sunt valorizati mai mult de femei decat de barbati.

In cazul europenilor, primele trei criterii in top sunt review-urile online, informatiile primite la raft si de site-urile de discounturi pentru a compara preturile.

Despre studiul GfK FutureBuy 2018

Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a asteptarilor cumparatorilor romani din mediul urban, utilizatori de internet si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online si offline.

Studiul a fost derulat in Romania pe un esantion de 1000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri