Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat in 35 de tari a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi online si offline, pe categorii de produse si pe categorii de varste/ generatii. Ce e important pentru cumparatorii de electrocasnice mari?

La o analiza mai amanuntita, descoperim o ierarhizare diferita a factorilor care influenteaza decizia de cumparare pe categorii de produse precum electrocasnicele mari si electrocasnicele mici, dar si in functie de sex.

Ce e important pentru cumparatorii de electrocasnice mari?

Cel mai important criteriu pentru aceasta categorie de produse sunt review-urile online din partea altor cumparatori, femeile dand ceva mai mult credit acestora decat barbatii - 72%, respectiv 68%.

Urmatorii factori importanti in clasament sunt review-urile online postate de experti, apreciate intr-o masura mai mare de femei decat de barbati, site-urile generale de shopping si compararea preturilor sau consultarea site-urilor de reduceri.

Citeste si:
Miele lanseaza un cuptor de 8.000 de euro, gateste peste in gheata
Miele lanseaza un cuptor...

Criterii precum compararea preturilor, informatiile afisate la raft, opiniile apropiatilor sau consultarea personalului de vanzari din magazine detin procente aproximativ egale, cu o predilectie mai mare din partea barbatilor catre a lua in considerare informatiile primite la raft si interactiunea fata in fata cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% fata de 57% in cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).

Intr-un procent mult mai mare decat in cazul femeilor, barbatii au incredere in site-urile retailerilor.

Ceilalti europeni tin cel mai mult seama atunci cand vine vorba despre achizitionare electrocasnicelor mari de sfaturile consultantilor de vanzari din magazine, de review-uri si de site-urile de discounturi pentru a compara preturile.

Ce conteaza in cazul cumparatorilor de electrocasnice mici?

Citeste si:
Crestere slaba a pietei electro-IT in prima jumatate de an
Crestere slaba a pietei...

Si aici primele doua criterii raman, ca si in cazul electrocasnicelor mari, review-urile online din partea altor cumparatori sau utilizatori si cele ale expertilor.

Topul continua cu compararea preturilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar si a celor generaliste si informatiile la raft.

Toti factorii de mai sus sunt valorizati mai mult de femei decat de barbati.

In cazul europenilor, primele trei criterii in top sunt review-urile online, informatiile primite la raft si de site-urile de discounturi pentru a compara preturile.

Citeste si:
Vitacom Electronics, afaceri in crestere pe primul semestru
Vitacom Electronics, afaceri...

Despre studiul GfK FutureBuy 2018

Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a asteptarilor cumparatorilor romani din mediul urban, utilizatori de internet si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online si offline.

Studiul a fost derulat in Romania pe un esantion de 1000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Miele a ajuns la afaceri de 4,16 miliarde de euro, in crestere cu 1,5%