Liberty Global evalueaza posibilitatea fuziunii intre ofertele Unitymedia, al doilea operator de cablu din Germania care a fost cumparat anul trecut de grupul american, si cele ale Kabel BW, cei de la Liberty angajand deja grupul financiar Goldman Sachs pentru a primi consultanta in aceasta posibila tranzactie.

Valoarea Kabel BW ar putea ajunge chiar la 2,5-3 miliarde de euro, iar tranzactia s-ar putea incheia in prima jumatate a anului viitor, mai scrie Bloomberg.

Kabel Baden-Wuerttemberg este detinut de grupul suedez de private equity EQT, iar anul trecut era al treilea operator de cablu TV in Germania cu aproximativ 2,3 milioane de abonati.

EQT a angajat mai multe banci ca sa pregateasca o posibila vanzare sau o listare pe bursa a Kabel BW, suma la care ar putea fi evaluata compania fiind de circa 2 miliarde de euro (2,6 miliarde de dolari).

Liberty Global a cumparat anul trecut cu 3,5 miliarde euro compania Unitymedia, al doilea furnizor de televiziune prin cablu din Germania, insa anterior identificase ca tinta de achizitie Kabel BW.

“Unitymedia s-ar potrivi perfect cu Kabel Baden-Wuerttemberg insa pot aparea probleme de reglementare” a afirmat Andrew Hogley, un analist al companiei Execution Noble, facand referire la faptul ca o astfel de tranzactie ar putea sa nu fie permisa din cauza legilor antitrust. El a mai adaugat ca Kabel BW este probabil operatorul de cablu cu cea mai mare crestere in Europa.

Citeste si:

Investitorii pariaza pe companiile germane de cablu datorita cererii in crestere pentru canale cu plata ori pentru oferte cu trei servicii (telefonie, internet si televiziune).

Pe de alta parte, companiile germane de cablu sunt nevoite sa se extinda tot mai mult pentru a concura impotriva Deutsche Telekom AG, cel mai mare operator de telefonie din tara, care lanseaza tot mai multe servicii diverse pentru a atrage utilizatori.

Grupul Liberty Global este prezent in Romania prin intermediul diviziei europene UPC Broadband. Pe piata locala, UPC este una dintre cele mai mari companii de comunicatii prin cablu, furnizand servicii de televiziune prin cablu si prin satelit, internet de mare viteza si telefonie fixa digitala.

UPC Romania a inregistrat in primele noua luni ale anului afaceri de 91,8 milioane de euro.

La finalul lui septembrie, UPC inregistra 1.554.200 de abonamente (unitati generatoare de venituri) pentru serviciile de televiziune, internet si telefonie fixa, mai putin cu 84.000 fata de aceeasi perioada din 2009.

UPC avea la sfarsitul trimestrului al treilea 1.156.000 de clienti de televiziune, 142.200 de utilizatori de telefonie fixa si 256.000 de clienti de internet.