Criza va continua si in acest an, cu precadere in Europa, conform unui studiu PricewaterhouseCoopers, care arata ca circa 64% dintre companii vor incerca sa reduca costurile in 2011. Pe piata telecom se va simti in continuare o presiune legata de scaderea preturilor, tradusa in reducerea veniturilor pentru operatori, pe anumite plaje de produse; erodarea preturilor va trebui inlocuita cu noi vanzari, prin proiecte specifice si, nu in ultimul rand, prin investitii in constructia de infrastructura.

"Este stiut ca in perioade de criza este bine sa te concentrezi pe retehnologizare, pe marirea gradului de acoperire, astfel incat, atunci cand piata se va fi revigorat, sa poti fi pregatit in achizitia de noi clienti si sa poti sa te repozitionezi prin ocuparea unui segment mai mare de piata", afirma Gabriel Dulcu (foto).

In prezent, in zona serviciilor de date si a accesului Internet, piata este marcata de lipsa reglementarilor clare pe infrastructura (Legea privind regimul infrastructurii retelelor de comunicatii electronice a fost trimisa Parlamentului spre reexaminare).
In lipsa unor reglementari clare, uniforme, fiecare autoritate locala sau proprietar impune propriile reguli, de cele mai multe ori arbitrare, considera vicepresedintele Prime Telecom. Cu o infrastructura doar in mica parte securizata, operatorii cu greu atrag fonduri sau parteneri strategici pentru investitii in infrastructura.

"Cu toate acestea, piata este intr-un process continuu de consolidare. Concurenta acerba contribuie la erodarea continua a preturilor, situate de multe ori sub cele din Uniunea Europeana, piata romaneasca fiind considerata o piata de margine mica. Jucatorii importanti din telecomul romanesc se concentreaza pe crearea de noi servicii, de noi produse, care sa adauge valoare infrastructurii, contribuind astfel la cresterea gradului de utilizare, migrand spre zona de aplicatii, content, multimedia", spune el.

In acest an, Dulcu nu se asteapta la schimbari semnificative sau la o revigorare a pietei de telecomunicatii; tendinta acesteia va fi in continuare descrescatoare. In 2012, in schimb, se asteapta ca acest sector sa isi revina, ajutat, intr-o oarecare masura, de masurile de revigorare a economiei atat de mult asteptate, precum si a fondurilor europene (de sprijinire a accesului in zonele de esec ale pietei), opineaza fondatorul VipNet.

Prime Telecom vrea afaceri de 10 mil. euro anul acesta

Citeste si:

Procesul de consolidare a Prime Telecom, inceput odata cu fuziunea cu VipNet, urmata la scurt timp de cea cu Net Vision, a continuat si in 2010. Cele doua firme au contribuit in special in extinderea portofoliului de servicii oferite, contribuind la transformarea imaginii Prime, din aceea de furnizor neutru de circuite de date, intr-una de operator ce ofera intreaga paleta de servicii telecom pietei de Business to Business (B2B).

Cifra de afaceri a companiei s-a situat anul trecut in jurul valorii de 9 milioane euro, cu un EBIDTA de 2,1 milioane euro. In 2010, Prime Telecom s-a concentrat pe extinderea retelei si a bazei de clienti.

"Anul a fost marcat de incheierea unor contracte de furnizare de servicii catre entitati cu nume sonore din economia romaneasca, precum si prin stabilirea unor parteneriate strategice cu importanti operatori telecom", sustine Gabriel Dulcu.

In 2011, compania se va concentra pe dezvoltarea gamei de servicii furnizate si pe extinderea retelei in marile orase. "Vom urmari, de asemenea, consolidarea prezentei regionale si a parteneriatului cu operatorii internationali. Un punct important in strategia noastra va fi securizarea infrastructurii locale, atat in Bucuresti cat si in tara, prin participarea la proiectul NetCity", a adaugat vicepresedintele companiei.

Tinta pe care si-o propune Prime Telecom in 2011 este depasirea pragului de 10 milioane euro, cu un EBIDTA de 3,5 milioane euro.