Primii pasi in industria de call center a fost facuti cu in urma cu circa zece ani, iar in prezent aceasta cuprinde in jur de 20 de jucatori activi si in jur de 13.000-15.000 de angajati.

Printre cele mai mari companii in domeniu se numara Computer Generated Solutions (CGS), Linea Directa Communication, XL World, Genpact, Competence Call Center, Tech Team Akela.

Cele mai importante servicii oferite intr-un call center externalizat sunt cele de suport, vanzari prin telefon, studii de piata, actualizari de baze de date, negocieri cu clientii care doresc sa renunte la o anumita companie.

“Piata locala de contact center a fost si este in continuare atractiva pentru ca pretul fortei de munca este mai mic comparativ cu preturile din Europa cat si din SUA, dar si pentru ca oamenii sunt mai bine pregatiti. Romanii vorbesc mai multe limbi straine si nivelul de educatie este mai ridicat”, a explicat managerul Optima Services&Solutions.

Valoarea pietei de servicii externalizate de tip call center:


In afara de Romania, una dintre destinatiile preferate de companiile straine pentru externalizarea serviciilor de call center este India.

Daca pana in 2008, industria de call center crestea cu aproximativ 30% anual, in timpul crizei avansul a fost de 15-20%, a mai spus Andreea Stanescu.

Citeste si:

“Aceste servicii sunt foarte populare in domeniul telecomunicatiilor. Dar observ ca din acest an tot mai multe banci prefera sa isi externalizeze call centerul pentru ca in criza au inchis foarte multe unitati si trebuie sa ofere in continuare suport clientilor, dar pe alta parte in 2011 isi doresc sa creasca dupa mai multi ani in care au incercat sa supravietuiasca”, a declarat pentru Wall-Street, sefa companiei de call center.

Optima Services&Solutions este o companie lansata in octombrie 2010, care in prezent are 25 de angajati si clienti din domeniul financiar-bancar, telecomunicatii, distributia de electronice si retail online.

Actionarii companiei sunt North Bridge Capital Partners, companie britanica specializata in investitii si managementul activelor, si Next Capital Finance IFN, unul dintre primii trei jucatori independenti de pe piata locala de factoring

Numarul de angajati din industria locala de servicii externalizate de tip call center:

Sursa: Optima Services&Solutions