Piata locala de servicii externalizate de tip call center va fi in acest an intre aproximativ 138-144 de milioane de euro, in crestere cu 15-20% fata de cele 120 de milioane de euro inregistrate anul trecut, a declarat Andreea Stanescu, directorul general al Optima Services&Solutions, o companie lansata in acest domeniu in octombrie 2010.
Primii pasi in industria de call center a fost facuti cu in urma cu circa zece ani, iar in prezent aceasta cuprinde in jur de 20 de jucatori activi si in jur de 13.000-15.000 de angajati.

Printre cele mai mari companii in domeniu se numara Computer Generated Solutions (CGS), Linea Directa Communication, XL World, Genpact, Competence Call Center, Tech Team Akela.

Cele mai importante servicii oferite intr-un call center externalizat sunt cele de suport, vanzari prin telefon, studii de piata, actualizari de baze de date, negocieri cu clientii care doresc sa renunte la o anumita companie.

“Piata locala de contact center a fost si este in continuare atractiva pentru ca pretul fortei de munca este mai mic comparativ cu preturile din Europa cat si din SUA, dar si pentru ca oamenii sunt mai bine pregatiti. Romanii vorbesc mai multe limbi straine si nivelul de educatie este mai ridicat”, a explicat managerul Optima Services&Solutions.

Valoarea pietei de servicii externalizate de tip call center:


In afara de Romania, una dintre destinatiile preferate de companiile straine pentru externalizarea serviciilor de call center este India.

Daca pana in 2008, industria de call center crestea cu aproximativ 30% anual, in timpul crizei avansul a fost de 15-20%, a mai spus Andreea Stanescu.

“Aceste servicii sunt foarte populare in domeniul telecomunicatiilor. Dar observ ca din acest an tot mai multe banci prefera sa isi externalizeze call centerul pentru ca in criza au inchis foarte multe unitati si trebuie sa ofere in continuare suport clientilor, dar pe alta parte in 2011 isi doresc sa creasca dupa mai multi ani in care au incercat sa supravietuiasca”, a declarat pentru Wall-Street, sefa companiei de call center.

Optima Services&Solutions este o companie lansata in octombrie 2010, care in prezent are 25 de angajati si clienti din domeniul financiar-bancar, telecomunicatii, distributia de electronice si retail online.

Actionarii companiei sunt North Bridge Capital Partners, companie britanica specializata in investitii si managementul activelor, si Next Capital Finance IFN, unul dintre primii trei jucatori independenti de pe piata locala de factoring

Numarul de angajati din industria locala de servicii externalizate de tip call center:



Sursa: Optima Services&Solutions



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri