UPC Romania, al doilea furnizor de servicii de televiziune pe piata locala, a pierdut in 2010 circa 190.000 de clienti pe segmentul de cablu analogic, dar a crescut cu 100.000 de abonati pe zona de televiziune digitala, arata raportul financiar al Liberty Global, grupul american care detine compania.
Scaderea puternica de pe segmentul de televiziune analogica a fost afectata de “inrautatirea indicatorilor macroeconomici in anumite sectoare, cum ar fi cel bugetar, au mentinut presiunea economica asupra clientilor, cu precadere asupra celor cu venituri sub medie”, a explicat conducerea operatorului.

Operatorul a ajuns la circa 1.156.400 de clienti de televiziune la finalul anului trecut, mai putin cu 93.200 fata de decembrie 2009, dar in crestere cu 400 fata de septembrie anul trecut.

Astfel, UPC Romania avea la finalul anului trecut: 645.900 de clienti de cablu analogic, 283.900 de cablu digital si 226.600 de abonati de televiziune digitala prin satelit.

„In ultimul trimestru al lui 2010, UPC Romania inregistreaza o usoara crestere a numarului total de clienti. Astfel, in trimestrul al patrulea din 2010 numarul abonatilor de pe segmentul de televiziune - digital, analogic si DTH (,n.red televiziune digitala prin satelit) -ajunge la 1.156.400, crestere adusa de segmentele de digital si DTH de 8% respectiv 14% fata de al treilea trimestru din 2010”, afirma Severina Pascu, directorul general al companiei.

Evolutia numarului de clienti ai UPC intre decembrie 2009 si decembrie 2010:



Totodata, UPC a ajuns in luna ianuarie a acestui an la 20.000 de clienti pentru serviciul de televiziune de inalta definitie, in crestere cu 28% fata de finalul lui septembrie 2010. Compania a introdus optiunea HD in toamna 2010 si este primul operator de pe piata locala care a lansat aceste servicii la nivel national, ulterior urmand RCS&RDS si Romtelecom.

Pe de alta parte, UPC avea la sfarsitul anului trecut 1.552.200 de abonamente (unitati generatoare de venituri), compania oferind si servicii de telefonie fixa si internet. Operatorul si-a diminuat numarul de abonamente cu 115.500 fata de decembrie 2009.

Pe segmentul de telefonie fixa, compania avea la finalul anului trecut 140.800 de utilizatori, iar pe cel de internet 255.000 de clienti.

In perioada urmatoare, UPC pregateste lansarea la nivel national al serviciului de internet care permite viteze de transfer de pana la 100 Mbps pentru clientii rezidentiali prin intermediul platformei Eurodocsis 3.0. Acest serviciu a fost lansat inca de anul trecut la Cluj, al doilea oras dupa Bucuresti in ceea ce priveste numarul de clienti ai operatorului.

Aceasta lansare este foarte importanta pentru companie avand in vedere ca anul trecut UPC a pierdut clienti pe segmentul de internet in fata RCS&RDS Romtelecom si luand in considerare ca romanii isi doresc viteze foarte mari pentru accesul online. Romania se afla pe locul al patrulea la nivel mondial in ceea ce priveste viteza medie de conectare la internet, potrivit companiei americane Akamai Technologies.

UPC Romania a prezentat doar datele despre numarul de clienti pe 2010, nu si datele despre venituri, acestea urmand sa fie dezvaluite in urmatoarele doua, trei saptamani.

Operatorul detinut de grupul american Liberty Global ar fi implicat in negocieri de achizitie de catre RCS&RDS, cel mai mare furnizor de servicii de televiziune pe piata locala.

Daca aceasta tranzactie s-ar materializa, cele doua companii ar forma o entitate care ar avea in jur de 4 milioane de utilizatori de televiziune dintre cei 5,7 milioane de abonati de pe piata locala, raportati in iunie anul trecut de arbitrul telecom.

Citeste si Cum ar schimba piata de telecom o fuziune intre RCS&RDS si UPC

Sursa date: Liberty Global, grupul american care detine UPC Romania.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri