Coca-Cola detine primele doua pozitii pe piata bauturilor carbonatate din Statele Unite, in functie de vanzari, moment istoric in rivalitatea cu Pepsi, care a pierdut locul al doilea in favoarea Diet Coke, relateaza Wall Street Journal.
Cele doua companii s-au batut in ultimul deceniu pentru cota de piata, in conditiile unui declin general al vanzarilor de cola, potrivit Mediafax.

In 2009, Pepsi-Cola a devansat usor Diet Coke, cand ambele branduri au avut o cota de sub 10% pe piata bauturilor carbonatate. In acel an, Coca-Cola clasica a fost lider cu o cota de 17%, potrivit companiei de analiza a pietei Beverage Digest.

Analistii se asteapta ca datele care urmeaza sa fie publicate de Beverage Digest pentru 2010 sa confirme ca Diet Coke a devansat Pepsi-Cola. Luna trecuta, Beverage Digest a relatat ca Pepsi-Cola a inregistrat o scadere a cotei de piata de 0,5%, dar cea a Diet Coke s-a redus cu numai 0,1%.

PepsiCo a facut o schimbare de strategie in 2010, cand a decis sa nu promoveze principala sa bautura in timpul SuperBowl si alte spoturi TV. In schimb, a lansat un proiect online caritabil, prin care au avut loc donatii de 20 de milioane de dolari.

Unii analisti s-au intrebat daca proiectul va contribui la cresterea vanzarilor de cola ale PepsiCo. Compania sustine ca proiectul a imbunatatit imaginea PepsiCo si va stimula veniturile, pe termen lung.

Coca-Cola si-a concentrat publicitatea pe brandurile importante si a promovat brandul principal Coca in timpul ultimelor cinci Super Bowl. De asemenea, Diet Coke a fost promovata la ultimele cinci ceremonii Oscar.

PepsiCo a anuntat ca va continua proiectul umanitar, numit Refresh Project, dar va recurge si la promovarea traditionala a brandurilor Pepsi-Cola si Diet Pepsi. PepsiCo a revenit la Super Bowl in acest an pentru promovarea Pepsi Max, care concureaza cu Coke Zero.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri