Cele doua companii s-au batut in ultimul deceniu pentru cota de piata, in conditiile unui declin general al vanzarilor de cola, potrivit Mediafax.

In 2009, Pepsi-Cola a devansat usor Diet Coke, cand ambele branduri au avut o cota de sub 10% pe piata bauturilor carbonatate. In acel an, Coca-Cola clasica a fost lider cu o cota de 17%, potrivit companiei de analiza a pietei Beverage Digest.

Analistii se asteapta ca datele care urmeaza sa fie publicate de Beverage Digest pentru 2010 sa confirme ca Diet Coke a devansat Pepsi-Cola. Luna trecuta, Beverage Digest a relatat ca Pepsi-Cola a inregistrat o scadere a cotei de piata de 0,5%, dar cea a Diet Coke s-a redus cu numai 0,1%.

PepsiCo a facut o schimbare de strategie in 2010, cand a decis sa nu promoveze principala sa bautura in timpul SuperBowl si alte spoturi TV. In schimb, a lansat un proiect online caritabil, prin care au avut loc donatii de 20 de milioane de dolari.

Citeste si:

Unii analisti s-au intrebat daca proiectul va contribui la cresterea vanzarilor de cola ale PepsiCo. Compania sustine ca proiectul a imbunatatit imaginea PepsiCo si va stimula veniturile, pe termen lung.

Coca-Cola si-a concentrat publicitatea pe brandurile importante si a promovat brandul principal Coca in timpul ultimelor cinci Super Bowl. De asemenea, Diet Coke a fost promovata la ultimele cinci ceremonii Oscar.

PepsiCo a anuntat ca va continua proiectul umanitar, numit Refresh Project, dar va recurge si la promovarea traditionala a brandurilor Pepsi-Cola si Diet Pepsi. PepsiCo a revenit la Super Bowl in acest an pentru promovarea Pepsi Max, care concureaza cu Coke Zero.