Greg Smith (foto) a condus departamentul pentru derivate din Europa, Africa si Orientul Mijlociu al Goldman Sachs, pana la mijlocul acestei saptamani. Smith spune ca interesul clientilor nu mai reprezinta un factor luat in considerare de catre angajatii bancii de investitii si adauga ca majoritatea lor sunt tratati cu o vizibila lipsa de respect in discutiile interne din cadrul Goldman Sachs.

„Mi se face rau cand vad cat de indiferent acesti oamenii (n.red. din cadrul bancii) vorbesc despre felul in care sa isi jumuleasca clientii. In ultimele 12 luni am vazut cinci directori care isi numeau clientii ‚marionete’ (muppets), uneori chiar si in cadrul unor e-mail-uri interne”, spune Greg Smith.
Fostul executiv adauga faptul ca in cadrul sedintelor de vanzari aproape niciodata nu se discuta despre felul in care sa clientii sa fie ajutati. In schimb, principalul subiect este legat de metodele prin care se pot faci mai multi bani pe seama acestora.

Daca ai fi un extraterestru de pe Marte si ai asista la una dintre aceste intalniri, ai crede ca succesul sau progresul clientului nici nu face parte din discutie”, spune el.

Greg Smith menioneaza ca volumul de bani adus companiei este aproape singurul lucru care mai conteaza atunci cand se fac promovari in cadrul Goldman Sachs.

Citeste si:

„Cele mai rapide trei metode pentru a deveni un lider la Goldman Sachs? Convinge-ti clientii sa cumpere produsele financiare si actiunile la companiile de care incercam sa scapam; vaneaza ‚elefantii’, adica fa-ti clientii sa tranzactioneze instrumentele financiare care aduc cel mai mare profit pentru Goldman; tranzactioneaza orice actiune, nelichida si netransparenta”, scrie fostul director din cadrul Goldman.
Smith si-a motivat demisia spunand ca mediul de lucru toxic si distructiv ii afecteaza constiinta.

Lloyd Blankfein, CEO-ul Goldman Sachs, a raspuns acuzatiilor lansate de Greg Smith, spunand ca succesul companiei depinde exclusiv de multumirea clientilor. El a subliniat ca un sondaj intern arata ca 89% dintre clientii Goldman considera ca banca le-a furnizat servicii „de o calitate exceptionala”.

Sursa imagini: moresay.com, leadingtrader.com