“Vanzarile noastre au crescut, atat in Europa de Vest, cat si in Europa de Est, ca urmare a strategiei noastre consecvente de expansiune: consolidare in Europa de Vest, pe de o parte, si achizitionarea de companii distribuitoare pe segmentul convenience in Europa Centrala si de Est, pe de alta parte,” a explicat Christian Berner, CEO Lekkerland, comentand raportul anual al companiei.

Este prima data cand declaratiile financiare ale Grupului au fost pregatite conform IFRS (International Financial Reporting Standards - Standarde Internationale in Raportarile Financiare). Pe langa compania-mama germana, raportul anual se refera si la filialele din Olanda, Belgia, Spania, Republica Ceha, Austria, Ungaria, Elvetia si Slovacia.

Veniturile inainte de aplicarea dobanzii, impozitelor, ratei de depreciere si amortizare (EBITDA) s-au ridicat la 160 milioane de euro, o crestere de 3 la suta fata de anul anterior. Veniturile inainte de aplicarea dobanzii si impozitelor (EBIT) au crescut cu 3,6 la suta, ajungand la 115 milioane Euro. Atingand 90 milioane Euro, profiturile anuale au fost cu 11,9 la suta mai mari decat rezultatul de 80,4 milioane de euro, obtinut anul trecut.

Aceste date pozitive au consolidat rezultatele Grupului, in special datorita performantei sale pozitive in Germania (81,9 milioane Euro), inainte de consolidare. Rezultatele totale pentru tarile ramase s-au ridicat cu 25,9 la suta, atingand 13,6 milioane Euro inainte de consolidare. Numarul de angajati a crescut cu 234, ajungand la 6 592.

Cresteri inregistrate in toate gamele de produse

Produsele din tutun raman in bataia focului politic, in toata Europa. in septembrie 2005 s-a inregistrat o noua crestere in taxa pe tutun aplicata in Germania, mai exact 1,2 centi pentru fiecare tigara. in alte tari europene, de exemplu Spania si Republica Ceha, guvernul a interzis fumatul in anumite locatii. in ciuda acestor conditii de piata dificile, Lekkerland a reusit sa impulsioneze vanzarile produselor din tutun cu 9,5 la suta, ajungand la 7 091 milioane de euro.

Vanzarile inregistrate in segmentul Produse alimentare/Non-alimentare au crescut cu 5,9 la suta, atingand 1 964 milioane Euro. Un factor extrem de pozitiv care a contribuit la cresterea cifrei de vanzari in Spania si Republica Ceha a fost achizitionarea de noi clienti si lansarea unor noi game de produse. Dezvoltarile inregistrate in segmentul Comisioane telefonice pre-platite/Altele au fost de asemenea pozitive. Cu 222 milioane Euro venituri din comisioane pentru conturi de telecomunicatii pre-platite (e-loading), Lekkerland a reusit sa inregistreze o crestere de 8,3 la suta in acest domeniu.

Creste procentul acoperit de vanzarile din strainatate

Majoritatea elementelor de interes au fost achizitionate in Ungaria si Elvetia, la sfarsitul lui 2004, si in Austria la inceputul lui 2005. Ca urmare, aceste companii apar in bilantul consolidat pentru prima data. Germania este raspunzatoare pentru 5 792 milioane de euro, sau 62 la suta din cifra totala de afaceri. Celelalte tari vest-europene au generat 36 la suta sau 3 355 milioane de euro. Cele 2 procente ramase din cifra de afaceri consolidata, sau 130 milioane Euro, reprezinta contributia tarilor est-europene.

Cresteri inregistrate in Germania

Lekkerland a impulsionat vanzarile din Germania, in pofida unei cereri generale relativ slabe din partea consumatorilor si a unei clientele regulate mai putin frecvente la statiile de bezina, din cauza preturilor considerabil mai ridicate ale combustibililor si din cauza cresterii taxei pentru tutun. in ceea ce priveste produsele din tutun, Lekkerland a atins o cifra de vanzari de 4 409 milioane Euro, ceea ce reprezinta o crestere de 9,6 la suta. Pe piata germana a tigarilor, Lekkerland a reusit sa isi creasca cifra de vanzari cu 4,3 la suta, in pofida scaderii de -2,2 la suta, inregistrate de piata, in ansamblu.

Preturile mai ridicate ale combustibililor si taxele ridicate pentru produse din tutun au determinat inregistrarea unei usoare scaderi in domeniul vanzarii Produselor Alimentare/Non-alimentare la benzinariile din Germania - mai exact, o scadere de 3,3 la suta, ajungand la 1 200 milioane Euro. in segmentul telecomunicatiilor, comisioanele conturilor pre-platite (e-loading) au fost supuse unei competitii tot mai dure din partea bancilor, discounter-ilor si serviciilor prin Internet. Cu toate acestea, Lekkerland si-a mentinut cifra de vanzari in domeniu (venituri din comisioane) la un nivel stabil, de 183 milioane Euro. in acest context, cota de piata ce poate fi atribuita incarcarii electronice de credit (e-loading), spre deosebire de cardurile pre-platite fizice, a crescut cu 62 pana la 82 la suta, reprezentand un total de 20 000 terminale de e-loading instalate la ora actuala in locatiile comerciale din Germania.

Si alte tari inregistreaza progrese semnificative

in restul Europei de Vest, filialele din regiunea Benelux ocupa o pozitie de forta, inregistrand o crestere a cifrei de afaceri de 6,3 la suta, pana la 2 849 milioane Euro. Toate celelalte filiale au reusit sa isi creasca si ele cifra de afaceri.

Conway Spain a inregistrat cea mai mare crestere din intreaga regiune a Europei de Vest: 15,6 la suta, ajungand pana la 229 milioane Euro. Aici, Grupul a reusit sa achizitioneze noi clienti importanti - in special in segmentul de Servicii in domeniul alimentar. in plus, cresterea economica din aceasta regiune a atins 3,5 la suta, o performanta aproape la fel de puternica precum cea a tarilor din Europa de Est recent integrate in UE.

Pe de alta parte, Austria a contribuit cu 77 milioane Euro la rezultatele consolidate, in timp ce Elvetia a adaugat 200 milioane Euro, o crestere de 2,2 la suta. in Europa de Est, operatiunile din Republica Ceha s-au dovedit in mod special satisfacatoare. in 2005, filiala din Cehia a atins o cifra de vanzari de 114 milioane Euro, o crestere cu 10,7 la suta fata de anul anterior. inregistrand 4 milioane Euro in vanzari, Slovacia inca se afla intr-o faza de ascensiune, in timp ce Ungaria a inregistrat o usoara scadere, pana la 13 milioane Euro.

Previziuni pentru 2006: Expansiune in intreaga Europa

Inca o data, se previzioneaza cresterea Lekkerland in 2006. Dupa cum a spus Christian Berner: “Intentionam sa continuam procesul de expansiune internationala a Lekkerland Group in mod consecvent. impreuna cu clientii nostri, vom deschide noi piete nationale si vom oferi la nivel mondial standardele de calitate demonstrate de Lekkerland.”
“Unul dintre elementele de baza ale strategiei noastre in acest sens va fi sa ne deservim clientii internationali in locatie, folosind standarde de nivel european. Un alt element va fi acoperirea necesitatilor pe care le au numerosii nostri comercianti locali, independenti, prin intermediul unor produse si servicii regionale. in acelasi timp, vom deschide portile pentru partenerii nostri din industria de gen, actionand ca intermediari intre ei si clientii nostri, pe toate aceste piete noi.”

In decembrie 2005, Lekkerland a preluat o companie din Romania. La inceputul lui 2006, Grupul a achizitionat un distribuitor din zona wholesale convenience din Polonia. Ca urmare, Grupul va castiga aproximativ 710 milioane Euro din vanzari pe ceea ce reprezinta deja a patra piata nationala a sa, ca forta, avand in prezent aproximativ 7 400 angajati. Aceste filiale, alaturi de compania cu capital mixt Conway Fixmer lansata in Luxembourg in decembrie 2005, inca nu au fost incluse in rezultatele financiare ale Grupului pentru 2005.

Pentru anul fiscal 2006, Grupul se va stradui sa obtina in domeniul vanzarilor o crestere procentuala de doua cifre. Christian Berner declara: “Consideram ca Europa de Est si Centrala au un urias potential de dezvoltare. Totusi, ne vom putea atinge obiectivele numai daca inregistram cresteri in nivelul de cheltuieli al consumatorilor de pe cele mai mari piete ale noastre, din regiunea Benelux si Germania.”