CRE, controlata de statul chinez, va detine 80% din actiunile noului lant de magazine, iar Tesco restul de 20%.
Ambele companii au confirmat ca sunt in proces de negociere, insa au subliniat faptul ca nu exista nicio garantie ca fuziunea va fi finalizata.
Tesco, cel mai mare retailer britanic, a deschis primul magazin in China in anul 2004.
“Tesco a avut o evolutie dificila pe piata chineza si a continuat sa piarda bani in toti acesti ani. Poate parea o alianta in care toata lumea are de castigat, insa in realitate e vorba de un singur mesaj: Tesco nu si-a dat seama cum functioneaza comertul in China”, sustine un analist in Hong Kong.
Cu o valoare anuala de 3 miliarde de dolari, China este cea mai mare piata de retail, potrivit datelor firmei de cercetare IGD. Piata chineza va continua sa creasca cu 50% in urmatorii trei ani.
In prezent, liderul de piata este Sun Art, un joint venture intre conglomeratul taiwanez Ruentex si retailerul francez Auchan.
Dupa zece ani de extindere la nivel international, Tesco se afla in fata unor provocari pe anumite piete. Spre exemplu, in aprilie gigantul britanic a anuntat primul declin al profitului realizat in Statele Unite dupa 20 de ani si abandonarea lantului de magazine Fresh&Easy, care numara 199 de locatii.
De asemenea, compania a iesit de pe piata japoneza anul trecut.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: