Retailerul britanic Tesco negociaza o fuziune pe piata chineza a carei rezultat va fi o retea de peste 3.100 de magazine, scrie BBC.
China Resources Enterprise, companie care detine o retea de circa 3.000 de magazine sub brandul Vanguard, se afla in discutii cu retailerul britanic, prezent pe piata locala cu 131 de locatii, pentru a-si unifica operatiunile.

CRE, controlata de statul chinez, va detine 80% din actiunile noului lant de magazine, iar Tesco restul de 20%.

Ambele companii au confirmat ca sunt in proces de negociere, insa au subliniat faptul ca nu exista nicio garantie ca fuziunea va fi finalizata.

Tesco, cel mai mare retailer britanic, a deschis primul magazin in China in anul 2004.

“Tesco a avut o evolutie dificila pe piata chineza si a continuat sa piarda bani in toti acesti ani. Poate parea o alianta in care toata lumea are de castigat, insa in realitate e vorba de un singur mesaj: Tesco nu si-a dat seama cum functioneaza comertul in China”, sustine un analist in Hong Kong.

Cu o valoare anuala de 3 miliarde de dolari, China este cea mai mare piata de retail, potrivit datelor firmei de cercetare IGD. Piata chineza va continua sa creasca cu 50% in urmatorii trei ani.

In prezent, liderul de piata este Sun Art, un joint venture intre conglomeratul taiwanez Ruentex si retailerul francez Auchan.

Dupa zece ani de extindere la nivel international, Tesco se afla in fata unor provocari pe anumite piete. Spre exemplu, in aprilie gigantul britanic a anuntat primul declin al profitului realizat in Statele Unite dupa 20 de ani si abandonarea lantului de magazine Fresh&Easy, care numara 199 de locatii.

De asemenea, compania a iesit de pe piata japoneza anul trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri