Londra este in momentul de fata capitala europeana in care sunt concentrate cele mai mari fonduri destinate dezvoltarii unei infrastructuri speciale, care sa vina in sprijinul biciclistilor pentru un transport mult mai civilizat ca pana acum. Autoritatile londoneze vor demara chiar din aceasta primavara un proiect ambitios, care vizeaza dezvoltarea unor artere speciale pe care vor circula exclusiv biciclistii si cei care utilizeaza solutii de transport pe doua roti.

Dupa demararea lucrarilor, primarul Londrei – Boris Johnson, promite ca Londra va beneficia de doua “super autostrazi” dedicate transportului personal – una care va fi trasata pe axa nord – sud si cea de-a doua pe asta est – vest.

Proiectul, contestat de catre taximetristi

Proiectul nu este privit cu ochi prea buni de catre taximetristi si alte business-uri care ar putea fi afectate. Acestea se plang de faptul ca acest proiect s-ar putea diminua considerabil mersul cu masina sau apelarea la taxiuri si va incuraja populatia sa foloseasca mai mult transportul personal in detrimentrul celui la cerere, asa cum este cazul unui taxiu, de exemplu.
Chiar si asa, modernizarea infrastructurii pentru biciclete este un plan deja batut in cuie si deja se bucura de sustinerea a mai bine de 80% dintre locuitori.

Britanicii investesc sute de mil. euro in constructia de piste pentru biciclisti si vor sa reduca masiv dependenta de automobil

Autoritatile din Marea Britanie si-au bugetat investitii de peste 270 de milioane de euro pentru a dezvolta si imbunatati retelele de drumuri destinate ciclistilor in marile orase din Anglia, proces care se va intinde pentru urmatorii trei ani

Britanicii dau sute de milioane de euro pentru pistele de biciclisti

Britanicii dau sute de milioane de euro pentru pistele de biciclisti

Programul de investitii este divizat in doua parti. Una dintre acestea vizeaza finantarea programului Cycling Ambition City – in orase precum Bristol, Birmingham, Cambridge, Leeds, Manchester, Newcastle, Norwich, Oxford – cunoscute ca importante centre universitare, proiect care va beneficia de o investitie de 145 milioane de euro si va presupune dezvoltarea retelelor locale pentru biciclisti, sporirea gradului de protectie al coclistilor in trafic si spatii care sa previna eventualele accidente. Al doilea proces in dezvoltarea retelei de piste pentru biciclisti va fi reprezentata de o investitie de circa 130 de milioane de euro, bani care vor imbunatati conditiile deplasarii atat pentru ciclisti cat si pentru pietoni pe arterele importante din cele mai mari orase ale tarii.

Planurile suedezilor: garaje suspendate dedicate pentru biciclisti

Daca londonezii se lauda cu ceea ce vor investi in infrastructura dedicata transportului personal, suedezii se mandreasc cu o parcare dedicata in exclusivitate bicicletelor, spatiu care ar urma sa inmagazineze un numar de pana la 700 de biciclete, va dispune de dulapuri si dusuri pentru ciclisti.

Garajul va fi situat in apropierea uneia dintre cele mai importante statii de metrou din Stockholm, capitala Suediei. In locul clantelor, intrarea ciclistilor se va face complet automatizat ceea ce le va permite acestora sa intre direct in garaj si sa fie ghidati mai usor spre un loc liber. Mai mult decat atat, proiectantii si-au propus sa dezvolte si un spatiu de reparatii pentru biciclete, dar si o zona in care ciclistii se pot schimba de haine pentru a se imbraca adecvat pentru serviciu sau unde si-ar putea lasa castile de protectie.

Citeste si:

“Daca in cazul masinilor vorbim de spatii mari care sunt necesare pentru un astfel de garaj, pentru biciclisti, insa, acest spatiu poate deveni un loc de relaxare, un centru in care oamenii sa relationeze si sa interactioneze. S-ar putea deschide si cafenele, ceea ce ar face ca zona in care sa fie amplasat acest garaj sa dea mai multa viata acestui spatiu”, au aratat proiectantii.

Garajul pentru biciclisti urmeaza sa fie unul dintre primele de acest fel din Stockholm, iar autoritatile din capitala suedeza promit sa creeze si alte noi spatii de acest fel in oras.

Romania, una dintre cele mai slabe infrastructuri cand vine vorba de biciclisti

Romania are una dintre cele mai slab dezvoltate retele de piste pentru biciclisti dintre toate tarile europene, insa acest lucru se va schimba de anul viitor, cel putin asa arata pe hartie promisiunile autoritatilor de la Bucuresti. Daca in Capitala s-a schitat deja un plan pentru construirea a nu mai putin de 100 de kilometri de sosea dedicata exclusiv ciclistilor, la nivelul tarii inca nu exista o directie clara in acest sens.

Primaria Capitalei a demarat in vara acestui an constructiile pentru proiectul care va aduna nu mai putin de 100 de kilometri de sosea special dedicati biciclistilor, investitie care se va ridica la aproximativ 10 milioane de euro si va cuprinde mai multe zone importante ale Capitalei. Noul proiect va cuprinde 61 de artere de circulatie (strazi), precum si 78 de parcari pentru biciclete si 18 centre de inchiriere.

Practic, prin noul proiect, bucurestenii vor putea sa strabata Capitala de la Nord la Sud cand proiectul va fi finalizat, insa pentru acest lucru vom mai avea de asteptat. Interesant este faptul ca Bucurestiul nu este strain de pistele de biciclisti, asta dupa ce intre 2008 si 2010 Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit nu mai putin de 11 milioane de euro pentru amenajarea a circa 120 de kilometri de piste de biciclisti, majoritatea pe trotuarele Bucurestiului, proiect pe care Politia Capitalei l-a inchis din cauza ca drumurile trasate erau ilegale sau nefunctionale.

Pe hartie totul arata frumos – avem o harta care traseaza circuitul pistelor, insa chiar si asa pana in prezent – circa 10-15% din totalul pistelor este functional, cea mai mare parte a acestora fiind cele pastrate din anul 2008.