Programul de investitii este divizat in doua parti. Una dintre acestea vizeaza finantarea programului Cycling Ambition City – in orase precum Bristol, Birmingham, Cambridge, Leeds, Manchester, Newcastle, Norwich, Oxford – cunoscute ca importante centre universitare, proiect care va beneficia de o investitie de 145 milioane de euro si va presupune dezvoltarea retelelor locale pentru biciclisti, sporirea gradului de protectie al coclistilor in trafic si spatii care sa previna eventualele accidente. Al doilea proces in dezvoltarea retelei de piste pentru biciclisti va fi reprezentata de o investitie de circa 130 de milioane de euro, bani care vor imbunatati conditiile deplasarii atat pentru ciclisti cat si pentru pietoni pe arterele importante din cele mai mari orase ale tarii.

“Vrem sa aducem ciclismul din Alpi pe strazile Marii Britanii”

Ca urmare a proiectului de imbunatatire a conditiilor pentru ciclisti, autoritatile britanice isi propun ca dupa finalizarea proiectului Marea Britanie sa se alature unor state precum Olanda sau Danemarca, tari cunoscute datorita numarului mare de biciclisti, in care bicicleta este cel mai popular mijloc de transport. “Vrem sa aducem ciclismul din Alpi pe strazile Marii Britanii si sa transformam natiunea dupa modul similar practicat in Danemarca sau Olanda”, a declarat Nick Clegg, vicepremier al Marii Britanii. In Olanda, de exemplu, la Amsterdam, sunt nu mai putin de 1,2 milioane de biciclete care circula pe aproximativ 400 de kilometri de piste dedicate.

Cum sta Romania la capitolul piste pentru biciclisti

Romania are una dintre cele mai slab dezvoltate retele de piste pentru biciclisti dintre toate tarile europene, insa acest lucru se va schimba de anul viitor, cel putin asa arata pe hartie promisiunile autoritatilor de la Bucuresti. Daca in Capitala s-a schitat deja un plan pentru construirea a nu mai putin de 100 de kilometri de sosea dedicata exclusiv ciclistilor, la nivelul tarii inca nu exista o directie clara in acest sens.

Primaria Capitalei a demarat in vara acestui an constructiile pentru proiectul care va aduna nu mai putin de 100 de kilometri de sosea special dedicati biciclistilor, investitie care se va ridica la aproximativ 10 milioane de euro si va cuprinde mai multe zone importante ale Capitalei. Noul proiect va cuprinde 61 de artere de circulatie (strazi), precum si 78 de parcari pentru biciclete si 18 centre de inchiriere.

Practic, prin noul proiect, bucurestenii vor putea sa strabata Capitala de la Nord la Sud cand proiectul va fi finalizat, insa pentru acest lucru vom mai avea de asteptat.

Citeste si:

Harta poate fi analizata aici

Contracte de milioane de euro pentru piste inutilizabile

Interesant este faptul ca Bucurestiul nu este strain de pistele de biciclisti, asta dupa ce intre 2008 si 2010 Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit nu mai putin de 11 milioane de euro pentru amenajarea a circa 120 de kilometri de piste de biciclisti, majoritatea pe trotuarele Bucurestiului, proiect pe care Politia Capitalei l-a inchis din cauza ca drumurile trasate erau ilegale sau nefunctionale.

Pe hartie totul arata frumos – avem o harta care traseaza circuitul pistelor, insa chiar si asa pana in prezent – circa 10-15% din totalul pistelor este functional, cea mai mare parte a acestora fiind cele pastrate din anul 2008.

Cand va reusi Romania sa ajunga la un standard in ceea ce priveste transportul civilizat pe bicicleta? Vor finaliza autoritatile lucrarile la cei 100 de kilometri de pista pentru biciclisti in prima parte a anului viitor? Este un termen realist?