Familia premierului italian, Silvio Berlusconi, si-a extins sfera de activitate a imperiului media prin achizitia unor posturi de radio. Grupul editorial Mondadori, controlat de Berlusconi prin intermediul holdingului Fininvest, a preluat compania nationala de radio Radio 1-O-1. Pretul de achizitie a fost de 39,6 milioane euro - cu 2,4 milioane euro sub nivelul anticipat in luna iulie, anul trecut, in momentul anuntarii tranzactiei.

De asemenea, Mondadori, ale carui productii publicistice includ autobiografia Papei Ioan Paul al II-lea, dar si revista Cosmopolitan, a cumparat 10% din actiunile Rock FM, care detine doua licente radio locale.

Achizitiile deschid o campanie, anticipata de analisti, prin care firmele italiene din domeniul media se extind spre zona radio, a carei piata creste rapid si unde veniturile de publicitate s-au majorat, in decursul anului trecut, cu peste 20%. Orientarea spre radiouri corespunde, pe de alta parte, si modificarilor survenite pe piata media in urma adoptarii, anul trecut, a unei controversate legi privind reforma in domeniul media.

Noile achizitii ale lui Berlusconi vor stimula, fara indoiala, criticile celor care vad un conflict de interese intre functia de premier si calitatea de prosper om de afaceri. Berlusconi, insa, nu pare prea impresionat de asemenea critici, pe care le califica drept "un mit urban".