Dupa luni intregi in care au existat tot felul de zvonuri in legatura cu acest eveniment, Wal-Mart a pus capat speculatiilor, facand publica achizitia a 35% din actiunile companiei taiwaneze Bounteous, care detine peste 100 de magazine tip discount - sub marca Trust-Mart - in 34 de orase din China.

Valoarea tranzactiei nu a fost inca dezvaluita, insa se vehiculeaza ca Wal-Mart ar fi platit aproximativ 1 miliard de dolari pentru a obtine controlul asupra lantului de magazine.

Wal-Mart opereaza deja 73 de locatii in China, insumanad peste 37.000 de angajati, insa competitia este foarte puternica, mai ales din partea rivalilor europeni Metro, Carrefour sau Tesco, pe o piata cu o evolutie extraordinara si intr-o economie in plina expansiune, in care clasa de mijloc insumeaza aproximativ 50 de milioane de persoane si este in crestere.

Citeste si:

Cei doi giganti vor functiona in mod separat o perioada, insa, pe termen lung, se asteapta ca Wal-Mart sa preia in totalitate controlul asupra hiperrmarketurilor Trust-Mart - cu peste 31.000 de angajati, devansand astfel liderul actual al pietei, Carrefour, care are in jur de 90 de locatii.

"Acesta este un pas important in redimensionarea afacerilor noastre operate in China", a declarat vicepresedintele Wal-Mart, Michael Duke, citat de IHT.

Cu toate acestea, imensul potential economic si marimea impresionanta a statului chinez nu garanteaza succesul. Este o piata fragmentata, foarte competitiva si chiar imprevizibila, preturile la raft sunt mici, iar infrastructura slaba din afara oraselor mari transforma transportul intr-un adevarat cosmar.