"Observam in continuare ca pietele emergente au o contributie tot mai mare la avansul vanzarilor in raport cu cele mature si produsele de ingrijire primara sunt inlocuite de cele biotehnologice si de terapiile initiate de specialisti", a declarat preluat de NewsIn, vicepresedintele pentru strategie corporatista al IMS, Murray Aitken. Acesta a adaugat ca oncologicele si produsele de autoimunitate inregistreaza vanzari in crestere, iar potentialul lor de crestere nu s-a epuizat inca.

In anul 2006, medicamentele eliberate pe baza de retete au contribuit cu 62% la cresterea totala a pietei, comparativ cu 35% in anul 2000. O serie de clase de medicamente au avut un avans mai lent sau sub cresterea medie a pietei deoarece pe piata au intrat generice ieftine dar de calitate. Aceste clase includ antihistaminele si antidepresivele.

Anul trecut, genericele au reprezentat mai mult de jumatate din volumul pietei in sapte piete ale lumii: Canada, Statele Unite, Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie. Aceasta tendinta schimba balanta dintre produsele vechi si cele noi, ca si ponderea genericelor.

In 2006, cresterea pietei a survenit pe fondul cresterii longevitatii populatiei, a cresterii economice si produselor inovatoare. Anul trecut, 31 noi medicamente au fost lansate pe piata, iar produisele lansate intre 2001 si 2005 au produs o crestere a pietei de 13,5 milioane in 2006.

Produsele cu potential mare de profit lansate in anul 2006 sunt Gardasil®, primul vaccin impotriva cancerului de col uterin, Januvia®, primul medicament din clasa de medicamente orale pentru diabetul de tip doi si Sutent® pentru cancerul renal.

La sfarsitul anului 2006, 2.075 molecule erau in dezvoltare, in crestere cu pana la 7% fata de 2005 si cu 35% fata de sfarsitul anului 2003. in plus, o serie promitatoare de medicamente se afla acum in faza a treia de cercetare clinica sau in stadiul de pre-avizare, adica 95 de produse oncologice, 40 de produse pentru infectii virale si HIV si 27 pentru artrita si durere. Din totalul de medicamente, 27% sunt de natura biologica.

Clasa de produse destinate reglarii metabolismului lipidelor a crescut cu 7.5% la 35.2 miliarde dolari, chiar daca simvastin si pravastatin si-au pierdut patentul. Noile generice si produsele inovative cum sunt medicamentele Crestor® si Vytorin®, dar si cererea in crestere pentru reglatorii de lipide la pacientii din Statele Unite au contribuit al cresterea vanzarilor la aceasta clasa de medicamente.

Oncologicele au ajuns la vanzari de 34.6 miliarde de dolari in 2006, adica au avut o crestere cu 20,5%. Aceasta crestere semnificativa, cea mai accentuata dintre toate clasele terapeutice, a fost generata de o buna penetrare a terapiilor inovatoare. in anul 2006, mai ales in domeniul oncologic, inovatia a fost foarte puternica cu mai mult de 380 de produse in dezvoltare. Jumatate din produsele oncologice aflate in ultima faza de dezvoltare sunt terapii si tratamente tintite catre anumite molecule ce dezvolta cancer sau aglomerari cancerigene.

Citeste si:

“Terapiile tintite au revolutionat felul in care se trateaza cancerul si au deschis posibilitatea ca mai multe forme de boala sa fie abordate prin forme de terapii de mentenanta pe termen lung" a spus Titus Plattel, vicepresedinte, IMS Oncology. “Acest tip de terapii ajuta omul in lupta cu cancerul si ne motiveaza sa credem ca acesta este o boala cronica, nu una care produce decesul", a continuat acesta.

Agentii respiratori au fost o clasa terapeutica cu 10 procente crestere si vanzari de 24.6 miliarde dolari. Alta clasa terapeutica ce a dus la cresteri mari ale pietei a fost cea a medicamentelor autoimune, deoarece a crescut cu 20 de procente la vanzari de 10.6 miliarde de dolari. Cotata drept a 12 a piata ca marime, cea a agentilor autoimuni s-a dezvoltat pe baza medicamentelor de tipul Remicade® si Humira® si pe extinderea indicatiilor de folosire a acestor produse.

in anul 2006, in America de Nord s-au inregistrat vanzari de 45% din piata globala, adica un procent de 8,3 din cresterea totala s-a datorat acestei piete. Piata Americii de Nord a crescut cu pana la 290.1 miliarde, adica cu 5,4 procente fata de anul 2005.

Aceasta crestere s-a datorat impactului pietei americane ca si procentului de 7,6 la suta crestere din Canada. Cele cinci piete mari din Europa, adica Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie, au avut o crestere de 4,4%, pana la 123.2 miliarde de dolari, adica mai putin decat in anul 2005, cand s-a inregistrat o crestere de 4,8 procente.Vanzarile in America Latina au crescut cu 12,7 procente la 33,6 miliarde, in timp ce Asia, cu exceptia Japoniei si Africii a crescut cu 10,5 procente pana la 66 miliarde de dolari.

Piata in Japonia a scazut cu 0,4 procente fata de anul trecut, la 64 miliarde de dolari, din cauza politicilor guvernamentale. Vanzarile farmaceuticelor in China au crescut cu 12,3 la suta la 13,4 miliarde in 2006, comparativ cu 20,5% in anul 2005. Potrivit analistilor pietei, aceasta scadere a fost cauzata de o campanie a guvernului de limitare a prescrierii de medicamente.

India a fost una dintre pietele care au crescut foarte rapid in anul 2006 cu medicamente prescrise vandute, in valoare de 7,3 miliarde, adica o crestere de 17,5 procente. "Anul trecut India a trecut de stadiul de piata in dezvoltare, deoarece multe companii multinationale au folosit potentialul imens al acestei piete", a spus Ray Hill, director la departamentul de consultanta globala a IMS.

In total, 27 la suta din piata totala farmaceutica provine din tari cu un venit anual de persoana mai mic de 20.000 dolari. in 2006, ca si in anul 2001, aceste venituri mici ale populatiei au contribuit la o crestere de 13 procente a pietei globale.