Grupul Carrefour, al doilea retailer din lume, a anuntat ca va cumpara compania braziliana Atacadao, specializata in comercializarea de produse la pret redus, pentru suma de 825 milioane euro (1,12 miliarde dolari), devenind cel mai mare retailer din Brazilia, informeaza NewsIn.

Directorul executiv al Carrefour, Jose Luis Duran, a declarat cu ocazia unei conferinte, ca se asteapa ca sinergiile generate de aceasta preluare sa fie substantiale, datorita preturilor medii mai mici practicate de Atacado.

Aceasta achizitie vine la putin timp dupa un anunt aparut in cursul saptamanii trecute, conform caruia retailerul francez este aproape de finalizarea achizitiei grupului Atacadao dupa ce a castigat dreptul exclusiv de a purta negocieri cu grupul brazilian.

Carrefour si-a indreptat atentia catre pietele externe pentru a genera crestere, avand in vedere ca piata franceza este foarte competitiva, generand mai putin de jumatate din vanzarile totatele.

Citeste si:

Cele 34 de hipermarketuri detinute de Atacadao si cei 214.000 metri patrati de proprietati imobiliare vor complimenta reteaua Carrefour, formata din supermarketurile bairro si magazinele de pret redus Dia.

Avand vanzari de 1,5 miliarde euro in 2006 cota de piata a Atacadao a ajuns la 4%. "Aceasta achizitie ne va oferi mai multe oportunitati prin care sa ne acceleram programul de crestere organica", a declarat Duran pentru analisti.

Carrefour a precizat ca vanzarile sale in Brazilia in 2006 au atins nivelul de 3,8 miliarde euro, precizand ca grupul Atacadao nu are nici o datorie pe fisa sa contabila.