Dupa ce a impanzit intreaga America cu mii de hypermatketuri, cu o rata de dezvoltare de aproape un magazin nou pe zi, cel mai mare retailer al lumii isi propune o schimbare de tactica. Wal-Mart va reduce numarul de noi magazine deschise cu aproape 30% fata de estimarile facute la inceputul anului, aceasta echivaland cu 75 de magazine, anunta IHT.

Miscarea de retragere a retailerului este a doua in mai putin da sase luni si ar putea fi cea mai importanta din istoria de 45 de ani a companiei, ceea ce ar putea insemna ca Wal-Mart a ajuns intr-un punct critic.

Gigantul american s-a confruntat cu alunecarea pe o panta descendenta anul trecut, cand vanzarile in punctele de desfacere au atins cel mai scazut nivel din ultimele decenii. Tactica retailerului de a deschide un hipermarket pe zi nu a oferit rezultatele scontate. Noile magazine captau atentia si resursele necesare celor vechi, care aveau nevoie de renovari si modernizari.

Executivii companiei au propus insa o schimbare de strategie: reducerea numarului de magazine noi si incercarea de a propulsa vanzarile si profiturile in cadrul magazinelor vechi. Prin reducerea expansiunii, Wal-Mart urmeaza sfaturile analistilor de a incerca sa genereze cat mai mult profit de pe urma investitiei deja facute.

Citeste si:

Anuntul de schimbare de strategie, combinat cu decizia companiei de a se concentra pe rascumpararea de actiuni a trezit interesul investitorilor. Actiunile Wal-Mart au crescut cu patru procente, echivalentul a 1,87 dolari, atingand valoarea de 49,47 dolari.

In acest an, target-ul companiei era lansarea unui numar de 265 pana la 270 de noi magazine. In urma schimbarii de tactica, vor fi deschise doar intre 190 si 200 de magazine noi, ceea ce va aduce economii considerabile companiei. Suprafata totala a magazinelor hipermarketurilor Wal-Mart deschise in 2007 va fi de aproximativ 1,8 milioane de metri patrati. Pentru urmatorii trei ani, Wal-Mart si-a propus un ritm de crestere de 170 de magazine noi pe an, mult sub media anuala de expansiune a pietei practicata de companie.

Wal-Mart este retailerul numarul unu in Statele Unite ale Americii. In 2006, retailerul a inregistrat un profit de 11,28 miliarde de dolari, cu vanzari in valoare de 345 de miliarde de dolari.

Cu toate acestea, ritmul de crestere a vanzarilor a fost de unu-doua procente lunar, in a doua jumatate a lui 2006, mult sub valorile inregistrate de principalul rival al lui Wal-Mart, compania Target.