Cele doua companii vor sa construiasca un port si o cale ferata, precum si sa investeasca in mina Jack Hills din vestul Australiei, tara care exporta cel mai mult minereu de fier din lume. Preturile minereului de fier au crescut constant in ultimii cinci ani datorita cererii mari a producatorilor de otel din China. Credit Suisse Group estimeaza ca preturile vor ramane la acest nivel ridicat pana in anul 2013.

"Pretul ridicat al minereului de fier va ramane la acest nivel pentru o buna perioada de vreme si companiile isi dau seama de asta. Compania care va implementa cu succes primul proiect va avea mult de castigat", a declarat Peter Arden, analist al companiei Intersuisse.

Mitsubishi si Murchinson vor infiinta doua companii care sa detina mina si bunurile de infrastructura. Cei doi parteneri nu au anuntat cheltuilelile de investitie pentru port, cale ferata si mina, in parte. Planul care sta in spatele proiectului comun este producerea a 26 de milioane de tone de minereu de fier pe an. Mitsubishi va fi vanzatorul exclusiv al intregii cantitati de minereu de fier produse. Productia va incepe in anul 2011.

Citeste si:

Actiunile Mitsubishi au cazut ieri cu 0,3 procente, echivalentul a 10 yeni, atingand valoarea de 3.270 de yeni, la Bursa de Valori din Tokyo. Mitsubishi a anuntat colaborarea cu Murchinson dupa inchiderea tranzactiilor la bursa. Actiunile companiei Murchinson sunt suspendate din 15 iunie.

Mitsubishi este cel de-al patrulea mare producator japonez de automobile. Compania a raportat un venit net de 4,3 miliarde de yeni (35,8 milioane de dolari) pentru ultimul trimestru al anului 2006. Murchinson se numara printre micile companii de minerit din vestul Australiei, care ofera resurse alternative companiilor Rio Tinto si BHP Billiton.