Mitsubishi vrea să-și mărească simțitor cota de piață pe Bătrânul Continent, CEO-ul regional Frank Krol spunând că producătorul japonez vizează un volum anual de 75.000 - 80.000 de mașini anual. Față de vânzările actuale, asta ar însemna o creștere cu 20 - 30 de procente, revirimentul fiind susținut de noile modele pe care Mitsubishi le preia de la Renault, scrie Automotive News.
Acum 5 ani, Mitsubishi voia să iasă complet din Europa
În 2020, în timpul pandemiei de COVID-19, Mitsubishi a anunțat că ia în calcul ieșirea de pe piața europeană, încercând să-și limiteze pierderile. Un an mai târziu, șefii producătorului au revenit asupra deciziei după cce au ajuns la un acord cu Renault prin care francezii le furnizau celor de la Mitsubishi o serie de modele, similar cu înțelegerea dintre Toyota și Suzuki.
Astăzi, Mitsubishi comercializează mai multe modele ce au trecut prin cunoscutul proces de badge-engineering, fiind vorba de mașini Renault cu un design ușor schimbat și care poartă sigla Mitsubishi. Acestea sunt Colt (Renault Clio), ASX (Renault Captur), dar și noul Grandis (Renault Symbioz). Acesta din urmă va fi lansat în a doua parte a acestui an.
„Colt și ASX au făcut parte din primul val”, a explicat Krol. „Viitorul Eclipse Cross EV este pasul următor, iar modelul va avea mult mai mult ADN Mitsubishi”, a spus executivul. Modelul Eclipse Cross EV, care va fi prezentat în toamnă, utilizează platforma Renault CMF-EV și va avea un design diferențiat mult mai clar de cel al modelelor Renault, preluând noua grilă ce a debutat pe Outlander.
În plus, pe viitor, Mitsubishi vrea să aducă mai multe dintre modelele sale proprii în Europa, dar Krol nu a dorit să fie mai specific de atât. Recent, Mitsubishi a decis să abandoneze dezvoltarea a două mașini electrice, alegând să se concentreze mai degrabă pe hibride clasice, dar și cu tehnologie plug-in, „pentru că acolo avem un avantaj competitiv”, spune Takao Kato, CEO-ul global al Mitsubishi.
Noi mașini Mitsubishi electrice vor fi rezultatul unor parteneriate
Cum și-a anulat BEV-urile dezvoltate intern, Mitsubishi se va baza pe partenerii Renault și Nissan pentru a-și extinde gama de modele pe baterii pe Bătrânul Continent, a detaliat Krol. În acest sens, șeful Mitsubishi Europa a spus că va exista și o a treia etapă a parteneriatului cu Renault, dar nu a oferit alte detalii.
Deși parteneriatul dintre Renault și Nissan este pe butuci, ultimii reprezentanți ai Renault aflați în board-ul Nissan părăsind compania niponă recent, francezii au oferit în continuare susținere celor de la Nissan. Concret, Renault-ul 5 E-Tech electric va fi comercializat și sub sigla Nissan, primind un look nou și cunoscuta denumire Micra. În mod similar, Mitsubishi ar putea să preia R5-ul sau chiar și R4 sau Twingo pe viitor pentru a-și construi propriile modele.
În primăvară, Mitsubishi a început livrările lui Outlander PHEV, care a fost întârziat mai multă vreme. Având acest model în gamă, Mitsubishi speră că va putea face față ofensivei din China. Pentru a face față, Mitsubishi va trece de la modelul de comerț wholesale către importatorii din fiecare țară, alegând să vândă direct către dealeri pe viitor.
Mitsubishi, vânzări în creștere cu 44% în 2024
În 2024, Mitsubishi a vândut 60.879 de mașini în Europa, în creștere cu 44% față de anul anterior. Cifrele oferite de Dataforce arată că cele mai populare modele au fost chiar cele preluate de la Renault, respectiv ASX și Colt. În acest an, însă, comerțul a scăzut cu 29% în perioada ianuarie-mai.
Astfel, în primele cinci luni ale anului, Mitsubishi a vândut doar 21.398 de mașini, de vină fiind retragerea treptată de pe piață a modelului Space Star, dar și a lui Eclipse Cross. În România, Space Star a fost vreme de mai mulți ani cea mai ieftină mașină nouă, venind cu un preț sub cel al modelelor Dacia Logan și Sandero. În 2024, aproape 4 din 10 Mitsubishi-uri vândute pe Bătrânul Continent au fost Space Star, dar acest model nu va mai face față la noile reglementări de siguranță din UE.
În urmă cu cinci ani, Mitsubishi era prezent pe 32 de piețe europene, dar, astăzi, marca mai activează pe doar 20 de piețe. În timp ce se ia în calcul o revenirea în Marea Britanie și în Belgia, o ofensivă pe piețele est-europene din regiunea României nu reprezintă o prioritate imediată, această zonă absorbind mai degrabă modele precum camioneta L200. Cum o nouă generație a acestui pick-up ar trebui să fie electrificată, Krol spune că nu este viabilă din punct de vedere economic o astfel de investiție.