Airbus mizeaza pe implementarea in China a liniei de asamblare a modelului A320 pentru a recupera terenul pierdut in fata rivalului american Boeing, ce domina doua treimi din piata aviatiei civile intr-un stat in care sectorul aviatic s-ar putea majora de patru ori in urmatorii 20 de ani.

Linia de asamblare Airbus, care va produce patru aeronave pe luna pana in 2011, totalul urmand a se ridica la 300 pana in 2016, va fi controlata de aceasta companie mixta, din care Airbus va detine o participatie de 51%.

Partenerii chinezi sunt cei doi principali constructori de aeronave chinezi, grupurile AVIC I si AVIC II, precum si compania Tianjin Bonded Zone Investment Co.

Citeste si:

Primele aeronave vor fi asamblate in 2009, obiectivul fiind de a se ajunge la un numar de 50 de aeronave produse pana in 2011.

Investitia totala se va ridica la 8-10 miliarde yuani (intre 770 si 963 milioane euro). Boeing si Airbus estimeaza ca cererea chineza de aeronave se va ridica in urmatorii 20 de ani la 2.700-2.900 de aparate, destinate transportului de pasageri.

Conform estimarilor facute de Airbus in noiembrie 2006, aeronavele de 100-220 de locuri vor reprezenta 70% din piata mondiala in urmatorii 20 de ani. in plus, Asia este in plina crestere, in special China, unde transportul aviatic a cunoscut o dezvoltare fulminanta.