"Aceasta tranzactie demonstreaza strategia viitoare a grupului Carrefour de a-si optimiza activele si de a scapa de bunurile neprofitabile, pentru a-si concentra atentia in tarile sau regiunile cu cel mai mare potential economic, maximizandu-si astfel veniturile", se arata in comunicat.

Tranzactia incheiata intre Carrefour si Sonae nu include si Minipreco, reteaua de magazine "hard discount" operata in Portugalia de grupul francez, potrivit comunicatului. Carrefour Portugalia a inregistrat anul trecut vanzari de 530 milioane euro (fara TVA) si a avut o cota de 5% pe piata hipermarketurilor.

Sonae detine o retea de 522 magazine cu o suprafata totala de vanzare de 567.000 metri patrati, avand o cifra anuala de afaceri de peste trei miliarde de euro.

Citeste si:

Grupul Carrefour avea pe plan mondial in iunie 1.102 hipermarketuri, 2.458 de supermarketuri, aproape 6.000 de magazine de tip "hard discount" si alte peste 3.000 de magazine. Recent, compania a anuntat ca Dia, lantul de supermarketuri al grupului Carrefour in Spania, va cumpara 250 de magazine Plus, detinute in Spania de grupul german Tengelmann, pentru 200 milioane euro.

Reteaua Carrefour Romania include in prezent sapte hipermarketuri, valoarea totala a investitiilor realizate depasind 220 de milioane de euro. Carrefour Romania a realizat anul trecut, vanzari de 608,9 milioane de euro, reprezentand o crestere cu 39% fata de 2005.