Kim Jeffery, directorul executiv al diviziei de apa imbuteliata a grupului elvetian, a declarat ca ritmul vanzarilor la apa imbuteliata in Statele Unite ale Americii arata o anumita incetinire, ca urmare a preturilor mai mari si a verii racoroase de pe continentul american. “Aceasta este prima data, in ultimii sapte ani, cand preturile descresc, din cauza costurilor ridicate ale materiei prime si a lipsei de competitivitate dintre preturile marilor jucatori de pe piata de profil”, este de parere Jeffery. Apele minerale Nestle Pure Life, Poland Spring si Deer Park au ca rivali marci de apa imbuteliata precum Aquafina de la PepsiCo. si Dasani de la Coca-Cola Co.

La inceputul lunii, Nestle a fost implicat intr-un scandal in urma caruia Pepsi-Cola a fost nevoit sa recunoasca faptul ca Aquafina, cea mai vanduta apa imbuteliata din SUA, provine dintr-o sursa de apa potabila publica. Compania elvetiana a decis sa schimbe etichetele apei pe care o produce, precizand clar daca aceasta provine dintr-o sursa municipala sau daca izvoraste din pamant. Pure Life este singura marca de apa din portofoliul grupului elvetian care foloseste apa din surse publice, fara ca oficialii sa dezvaluie cat la suta din totalul de apa este recoltat de la robinet.

In primul semestru al anului curent, volumul de vanzari la apa imbuteliata a crescut cu 11%, in comparatie cu majorarea aproape dubla inregistrata in 2006. “Cifrele obtinute pana acum se compara cu cele de anul trecut, pe fondul lipsei uraganelor care ar fi creat o crestere spectaculoasa a cererii de apa imbuteliata. Deci, ma astept ca, in urmatoarele luni, vanzarile sa creasca”, a explicat CEO-ul de la Nestle, in aceeasi zi in care uraganul Dean facea ravagii pe coasta Mexicului.

Citeste si:

De asemenea, Jeffery a anuntat ca se gandeste la extinderea portofoliului companiei sale si ca se lucreaza deja la o noua linie de productie de bauturi racoritoare, care vor iesi pe piata, cel mai probabil, in 2009. Oficialii filialei americane a grupului elvetian au refuzat sa ofere detalii privind aceasta miscare, declarand ca se doreste lansarea unor noi bauturi “functionale”, adica imbogatite cu diferite vitamine si minerale.

Apele imbuteliate imbogatite cu ingrediente nutritionale sunt ultima tendinta in ceea ce prinveste piata bauturilor racoritoare, mai ales dupa ce Coca-Cola Co. a preluat producatorul de apa mineralizata Glaceau, pentru suma de 4,2 miliarde de dolari (3,12 miliarde de euro), la sfarsitul acestei primaveri.

Saptamana trecuta, Nestle a afisat o crestere de 18,4% a profitului net in primele 6 luni ale anului curent, pana la 4,1 miliarde de dolari, preconizand ca este posibil sa depaseasca propriile previziuni pentru intregul an. Totodata, oficialii gigantului din FMCG a anuntat ca isi va investi profiturile intr-o rascumparare de actiuni in valoare de 21 de miliarde de dolari si ca va evita sa incheie achizitii importante pe fondul unor majorari ale preturilor ce au contracarat scumpirea materiilor prime.