Mattel va retrage de pe piata trei modele Fisher Price si opt modele de accesorii pentru papusa Barbie. in aceasta runda de retrageri de pe piata nu au fost incluse papusi Barbie.

In total vor fi retrase de pe piata un numar de 522.000 de jucarii din Statele Unite ale Americii si alte 322.000 din alte state. Conform informatiilor companiei, aceste jucarii au fost livrate intre 3 august 2006 si 31 iulie 2007.

Un val de retrageri de pe piata a unor modele de jucarii a reaprins controversele privind calitatea bunurilor produse in China.

Sub-comisia Casei Reprezentatilor din Congresul american insarcinata cu comertul si protectia consumatorului se va intruni la data de 19 septembrie pentru a decide anumite masuri prin care sa protejeze copiii de produsele importate ce contin o cantitate mult prea mare de plumb - ce poate cauza probleme de sanatate la copii, inclusiv afectiuni cerebrale.

In ultimele cinci saptamani, Mattel a anuntat ca va retrage de pe piata milioane de jucarii fabricate in China, din cauza prezentei unei cantitati ridicate de plumb in vopsea, printre altele.

Citeste si:

Directorul executiv al Mattel, Robert Eckert, a declarat ca nu poate garanta ca nu vor mai exista si alte retrageri de pe piata, insa a tinut sa sublinieze ca testarea produselor pe care a promis-o dupa data de 1 august, cand a avut loc prima mare retragere de pe piata, este finalizata.

Eckert a adaugat ca Mattel foloseste momentan numai vopsele certificate pentru jucarii, monitorizeaza propriile uzine si cele ale subcontractorilor si ca fiecare produs va fi testat inainte de a ajunge in magazine.

In cazul acestei ultime runde de retrageri, Mattel roaga cumparatorii sa viziteze site-ul propriul si sa vada daca detin o jucarie cu probleme. Dupa completarea unui formular si trimiterea la sediul Mattel a pieselor cu probleme, compania va trimite la schimb piese noi.

Mattel este momentan confruntat cu majorarea costurilor din cauza programului de testare insa Eckart a precizat ca efectul asupra rezultatelor financiare este "nesemnificativ".

Compania a precizat ca a luat deja in calcul majorarea cheltuielilor cu aproximativ 30 milioane de dolari, aceasta suma avand directa legatura cu costurile de retragere de pe piata a jucariilor si de testare.